Page 105 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 105
emembe v poučevanju glasbene umetnosti od začetka epidemije covida-19 do leta 2022

Preglednica 2 Poučevanje glasbene umetnosti na daljavo f f ()

Odgovori  ,
Več snemanja (učitelj sebe)  ,
Uporaba ZOOM-a  ,
Uporaba e-učilnice  ,
Uporaba ppt predstavitev  ,
Več snemanja (učenci sebe)  ,
Uporaba portalov s pretočno video vsebino  ,
Uporaba skupinskih sob (skupinsko delo)  ,
Igranje klavirja in petje učencev z ugasnjenimi mikrofoni  ,
Uporaba socialnih omrežij
Vabljeni gostujoči predavatelji  ,

Opombe Vsak učitelj je lahko podal več odgovorov.

hrono izobraževanje). Preko Zooma jih je glasbeno umetnost poučevalo 44
ali 17,5  raziskovalnega vzorca. Na ta način so učencem predajali teoretično
glasbeno znanje, pri čemer so bile glasbene dejavnosti, s katerimi bi razvijali
tudi glasbene spretnosti in sposobnosti učencev (Ministrstvo za šolstvo in
šport 2011; Denac 2002), zelo zapostavljene, saj nekateri učitelji ugotavljajo,
da izvajanje teh dejavnosti preko videokonferenčnih sistemov zaradi različ-
nih razlogov ni mogoče, kar lepo povzame eden izmed sodelujočih v razis-
kavi: »Če si se s sedemletniki lotil glasbenega pouka preko Zoom aplikacije, si
niso znali vsi otroci utišati mikrofonov in je bilo iz različnih gospodinjstev sli-
šati različne zvoke, ki so bili zelo moteči. Če smo želeli skupaj zapeti pesem,
nismo bili usklajeni. Ko sem doma posnela pesem in jo nato dala na Arnes
video, je prišlo do zamika med glasbo in mojim glasom . . .«

Za razliko od teh je 30 učiteljev (11,9 ) mnenja, da se tudi na tak način
da izvajati glasbene vsebine, seveda upoštevajoč dejstvo, da imajo učenci
ob tem, ko učitelj igra klavir in prepeva, mikrofone ugasnjene in prepevajo
skupaj z njim, ne da bi se njihov zvok prenašal nazaj do učitelja. Eden izmed
anketiranih je zelo slikovito povzel situacijo: »Prav gotovo smo bili v lanskem
šolskem letu veliko bolj pripravljeni na dano situacijo kot marca 2020. Lani
sem veliko več snemala, z otroki pa smo vsako uro glasbeno umetnost imeli
preko Zooma. Ko sem bila za klavirjem, so otroci prepevali za zaprtimi mikro-
foni, saj nas je zakasnitev in nesinhrono prenašanje zvoka in slike pri izvajanju
motilo.« Podobno je odgovorila večina anketirancev. Pri tem načinu izvajanja
pouka je zelo težko preverjati učence pri petju ali drugem glasbenem izva-
janju, a seveda je to vsekakor boljše kot nič. Izvedba glasbenih dejavnosti
izvajanja, poslušanja in ustvarjanja pri tradicionalnem pouku v učilnici do-

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110