Page 108 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 108
bara Kopačin in Matija Jenko

Preglednica 4 Ustvarjalnost učiteljev pri poučevanju glasbene umetnosti v »drugi
karanteni« v primerjavi s poučevanjem tega predmeta v »prvi karanteni«

Odgovori f f ()

Bolj ustvarjalen  ,
Enako ustvarjalen  ,
Manj ustvarjalen  ,

vsem tem času pridobili toliko izkušenj, znanj in spretnosti, da vse to lahko s
pridom izkoristijo za ustvarjalnejše delo. Tisti, ki so mnenja, da so danes manj
ustvarjalni (61 ali 24,2 ), pa za razliko od tistih, ki se počutijo ustvarjalnejše,
razlogov ne najdejo pri sebi, ampak jih pripišejo zunanjim dejavnikom, kot
so prenasičenost z delom, odsotnost fizičnega stika z učenci . . . , ne pa sebi in
svojim sposobnostim, ki so, kot kombinacija širine interesov, znanja, kultivi-
ranega obnašanja ter sprejemanja kulturnih dobrin, po Pečjaku (1987) predi-
spozicija za ustvarjalnega posameznika.

Strategije za načrtovanje in izvedbo glasbene umetnosti v učilnici
po izkušnji s poučevanjem na daljavo

Učitelji so nam poleg tega, da so nam skozi svoje odgovore v vprašalniku raz-
krili spremembe pri svojem načrtovanju in izvedbi glasbene umetnosti na
daljavo, razkrili tudi, kakšne so njihove strategije za načrtovanje in izvedbo
glasbene umetnosti v učilnici po izkušnji s poučevanjem na daljavo, saj smo
bili mnenja, da so se te, po vseh novih izkušnjah, pridobljenih v dveh letih
epidemije bolezni covid-19, precej spremenile. Med drugim so povedali tudi:
»Za razliko od lani je bila letos situacija zame lažja – tisti del pouka, ki je po-
tekal v živo, sem izvajala kot pred epidemijo, z vključevanjem nekaterih no-
vih, inovativnih praks, ki sem jih spoznala med epidemijo, v času, ko smo bili
zaradi različnih karanten na daljavo, pa sem bila vesela, da sem imela veliko
izkušenj ter že narejenih didaktičnih gradiv in načinov dela za tak način dela.«
Večina je torej svoj način načrtovanja in izvajanja učnega procesa, kot so ga
poznali do začetka epidemije, dopolnila in prilagodila novi stvarnosti, s či-
mer je delno ali povsem spremenila način dela, tako na osebni kot tudi na
strokovni ravni (»Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja (INOVUP)
2018–2022« b. l.; Univerza na Primorskem 2017). Kaj so o svojih strategijah po-
vedali učitelji, predstavljamo v preglednica 5.

Daleč največ učiteljev, to je 64 oziroma 25,4  raziskovalnega vzorca, je po-
vedalo, da v pripravo in izvedbo učnih ur glasbene umetnosti veliko več vklju-
čujejo različno IKT, delo z le-to v neki meri predvidijo tudi za učence. Povedali
so, da so se v času dela na daljavo tako zelo navadili na delo z IKT, da si tudi po-

108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113