Page 110 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 110
bara Kopačin in Matija Jenko

prenosa v obliko na daljavo od danes na jutri (19 učiteljev ali 7,5  raziskoval-
nega vzorca) ter stres zaradi prehitro spreminjajoče se situacije glede navodil
o različnih izvedbah pouka (devet učiteljev ali 3,6  raziskovalnega vzorca).
Nekaj jih je svoj odgovor pojasnilo z dejstvom, da že kar dolgo delajo v tem
poklicu in da so sprejeli svoje strategije poučevanja, glede uporabe katerih
so se dobro počutili. Čas nenadnih sprememb jih je tako konstantno metal
iz njihovega delovnega ritma, kar jim je povzročalo stres in skrbi, do česar
so prišli tudi drugi avtorji (Klapproth idr. 2020; Diliberti, Schwartz in Grant
2021).

Mnenja učiteljev glede odnosa učencev do predmeta glasbena umetnost
po izkušnji poučevanja le tega na daljavo

Udejstvovanje na kulturnih prireditvah in interes za kulturo nasploh se mo-
rata pri otrocih vzgajati že od rojstva, saj takrat najintenzivneje poteka kul-
turna socializacija (Novak in Rotar Pance 2018). Družina ima pri tem močan
vpliv, nezanemarljiva pa je seveda tudi vloga vrtcev in šol, ki so v času pre-
selitve pouka na internet zaradi spremembe načina izvajanja pouka svojo
vzgojo o pomenu glasbene vzgoje skozi predmet glasbena umetnost težje
širili med učence. Glede na rezultate, ki smo jih pridobili v raziskavi, na ža-
lost ugotavljamo, da obdobje razglašene epidemije bolezni covid-19, skupaj
z vsemi spremljajočimi ukrepi za preprečevanje širitve tega virusa, ni najbo-
lje vplivalo na to, da bi se odnos učencev do glasbe in posledično predmeta
glasbena umetnost v tem času izboljšal. Kaj o spremembi tega odnosa učen-
cev menijo učitelji, je prikazano v preglednici 6.

Preglednica 6 Opažanja sprememb v odnosu učencev do izvajanja pouka glasbena
umetnost s strani učiteljev

Odgovori f f ()

Na začetku otrokom zanimivo, kasneje vse manj  ,
Slaba IKT pismenost otrok  ,
Otroci bolj dovzetni za prilagajanje na spremembe  ,
Čas je bil pokazatelj (ne)spodbudnega domačega okolja  ,
Dlje, kot je trajalo izobraževanje na daljavo, bolj so bili apatični  ,
Ob prvi vrnitvi v šolo so bili otroci navdušeni, sedaj je motivacija za delo  ,
enaka kot pred pandemijo
Zmožnost daljše koncentracije je nižja kot pred pandemijo  ,
Ocene so bile višje zaradi neobjektivnih pogojev za ocenjevanje ter različno  ,
količino pomoči staršev ob le-tem

Opombe Vsak učitelj je lahko podal več odgovorov.

110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115