Page 139 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
Časovna vključenost staršev osnovnošolskih učencev v vzgojno-izobraževalni proces
Preglednica 2 Število in delež odgovorov staršev o časovni vključenosti
v vzgojno-izobraževalni proces njihovih otrok pred in med šolanjem
na daljavo
Pred šol. Med šolanjem na daljavo Skupaj
na dalj. ur < ura – uri – ure – ure – ur > ur
ur
< ura (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– uri
– ure
– ure (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– ur
> ur
Skupaj (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
Opombe V oklepajih deleži v odstotkih.
Preden se osredotočimo na samo analizo prve hipoteze (H1), si oglejmo
opisno statistiko. Iz preglednice 2 je razvidno, da se je spremenila struktura
odgovorov o porabljenem času. V obdobju pred šolanjem na daljavo je izra-
zito izstopal odgovor do ene ure (z 48,9 ), sledilo mu je 31,8 odgovorov, da
so učenci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali. Na tretjem me-
stu se je pojavilo 12,5 odgovorov, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni
proces svojih otrok pred šolanjem na daljavo vključeni od ene do dve uri. V
obdobju med šolanjem na daljavo sta se na prvem mestu pojavljala odgo-
vora do ene ure vključenosti in od ene do dveh ur vključenosti. Deleža obeh
odgovorov sta bila po 22,7 . S šolanjem na daljavo je bistveno upadlo število
odgovorov, da so otroci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali,
in sicer na 20,4 . Prav tako se je izrazito povečalo število odgovorov, kjer
so starši navajali, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni proces svojih otrok
vključeni več kot tri ure. Če se je pred šolanjem na daljavo število teh odgo-
vorov gibalo od 2,3 do 4,5 , se je število teh odgovorov povečalo s 5,7 na
9,1 .
Kot je bilo izpostavljeno, nas je pri prvi hipotezi (H1) zanimalo, ali se poja-
vljajo razlike v vključenosti staršev v vzgojno-izobraževalni proces njihovih
139
Preglednica 2 Število in delež odgovorov staršev o časovni vključenosti
v vzgojno-izobraževalni proces njihovih otrok pred in med šolanjem
na daljavo
Pred šol. Med šolanjem na daljavo Skupaj
na dalj. ur < ura – uri – ure – ure – ur > ur
ur
< ura (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– uri
– ure
– ure (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– ur
> ur
Skupaj (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
Opombe V oklepajih deleži v odstotkih.
Preden se osredotočimo na samo analizo prve hipoteze (H1), si oglejmo
opisno statistiko. Iz preglednice 2 je razvidno, da se je spremenila struktura
odgovorov o porabljenem času. V obdobju pred šolanjem na daljavo je izra-
zito izstopal odgovor do ene ure (z 48,9 ), sledilo mu je 31,8 odgovorov, da
so učenci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali. Na tretjem me-
stu se je pojavilo 12,5 odgovorov, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni
proces svojih otrok pred šolanjem na daljavo vključeni od ene do dve uri. V
obdobju med šolanjem na daljavo sta se na prvem mestu pojavljala odgo-
vora do ene ure vključenosti in od ene do dveh ur vključenosti. Deleža obeh
odgovorov sta bila po 22,7 . S šolanjem na daljavo je bistveno upadlo število
odgovorov, da so otroci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali,
in sicer na 20,4 . Prav tako se je izrazito povečalo število odgovorov, kjer
so starši navajali, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni proces svojih otrok
vključeni več kot tri ure. Če se je pred šolanjem na daljavo število teh odgo-
vorov gibalo od 2,3 do 4,5 , se je število teh odgovorov povečalo s 5,7 na
9,1 .
Kot je bilo izpostavljeno, nas je pri prvi hipotezi (H1) zanimalo, ali se poja-
vljajo razlike v vključenosti staršev v vzgojno-izobraževalni proces njihovih
139