Page 139 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
Časovna vključenost staršev osnovnošolskih učencev v vzgojno-izobraževalni proces

Preglednica 2 Število in delež odgovorov staršev o časovni vključenosti
v vzgojno-izobraževalni proces njihovih otrok pred in med šolanjem
na daljavo

Pred šol. Med šolanjem na daljavo Skupaj
na dalj.  ur < ura – uri – ure – ure – ur > ur

 ur        
< ura (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– uri
– ure        
– ure (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)
– ur
> ur        
Skupaj (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

       
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

       
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

       
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

       
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

       
(,) (,) (,) (,) (,) (,) (,) (,)

Opombe V oklepajih deleži v odstotkih.

Preden se osredotočimo na samo analizo prve hipoteze (H1), si oglejmo
opisno statistiko. Iz preglednice 2 je razvidno, da se je spremenila struktura
odgovorov o porabljenem času. V obdobju pred šolanjem na daljavo je izra-
zito izstopal odgovor do ene ure (z 48,9 ), sledilo mu je 31,8  odgovorov, da
so učenci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali. Na tretjem me-
stu se je pojavilo 12,5  odgovorov, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni
proces svojih otrok pred šolanjem na daljavo vključeni od ene do dve uri. V
obdobju med šolanjem na daljavo sta se na prvem mestu pojavljala odgo-
vora do ene ure vključenosti in od ene do dveh ur vključenosti. Deleža obeh
odgovorov sta bila po 22,7 . S šolanjem na daljavo je bistveno upadlo število
odgovorov, da so otroci popolnoma samostojni in se starši niso vključevali,
in sicer na 20,4 . Prav tako se je izrazito povečalo število odgovorov, kjer
so starši navajali, da so bili starši v vzgojno-izobraževalni proces svojih otrok
vključeni več kot tri ure. Če se je pred šolanjem na daljavo število teh odgo-
vorov gibalo od 2,3 do 4,5 , se je število teh odgovorov povečalo s 5,7 na
9,1 .

Kot je bilo izpostavljeno, nas je pri prvi hipotezi (H1) zanimalo, ali se poja-
vljajo razlike v vključenosti staršev v vzgojno-izobraževalni proces njihovih

139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144