Page 155 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
Spremljanje izvajanja predmeta šport na daljavo s perspektive staršev

nudi tudi dodatni športni program, za katerega je značilno, da imajo vklju-
čeni učenci vsak dan eno uro športa, ki jo vodi razredničarka ali učitelj špor-
tne vzgoje. Evropska komisija (Evropska komisija/EACEA/Eurydice 2013) je iz-
dala priporočila za spodbujanje predmeta šport v šoli, v katerih je navedeno,
da naj bi bili otroci pod strokovnim vodstvom deležni vsaj petih ur pred-
meta šport na teden. Rezultati naše študije kažejo, da tem priporočilom ve-
čina osnovnih šol v Sloveniji – s tremi obveznimi urami predmeta tedensko
– ne zadosti. Sodelujoči v naši raziskavi poročajo, da ima 86,8  otrok pouk
športa trikrat, le 13,2  pa petkrat na teden. Če pogledamo podrobneje po
vzgojno-izobraževalnih obdobjih, pa ugotovimo, da ima v prvem vzgojno-
izobraževalnem obdobju 84,8  otrok predmet trikrat, 15,2  pa petkrat na
teden. V četrtem in petem razredu ima 88,4  otrok predmet trikrat, le 11,6 
pa petkrat na teden.

Starše otrok smo povprašali »Ali je učiteljica posredovala usmeritve za
pouk športa na daljavo za vse ure športa za ta teden?« Starši poročajo, da
je kar 89,3  učiteljev usmeritve za pouk športa na daljavo posredovalo za
vse ure športa v tednu, 10,7  učiteljev pa tega ni storilo. Ugotovili smo, da
ni razlik med prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim obdobjem glede uči-
teljevega posredovanja usmeritev (χ2(1) = 2,977, p = 0,84). V prvem vzgojno-
izobraževalnem obdobju je kar 92,1  učiteljev posredovalo usmeritve za vse
ure pouka športa na daljavo, v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju pa
86,5  učiteljev.

Staršev nismo povprašali o razlogih, zakaj učitelji niso poslali usmeritev za
izvedbo pouka športa na daljavo oziroma za manj izvedenih ur, saj menimo,
da o teh niso seznanjeni. Je pa Ingrid Sever (2021) v svoji raziskavi preuče-
vala razloge, zakaj so učitelji izvedli manjše število ur športa na daljavo v pri-
merjavi s poukom v šoli. Razloge, ki jih navajajo učitelji, so: (i) zaradi izdanih
priporočil ministrstva in Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, da zmanjšajo
število ur pri vsakem predmetu; (ii) ker niso želeli še dodatno obremenjevati
učencev s športom; (iii) ker je učenčevo aktivnost nemogoče preveriti in ne-
mogoče izvesti določene praktične vsebine; (iv) ker so dobili navodila vod-
stva šole in se v aktivu dogovorili o zmanjšanem številu ur športa na daljavo;
(v) ker so raje dali prednost predmetom, kot sta matematika in slovenski jezik.

Prav zato nas je zanimalo, ali starši oziroma otroci namenijo enako pozor-
nost napotkom učiteljev v zvezi z izvajanjem športa na daljavo kot napotkom
glede ostalih predmetov. Ugotovili smo, da je polovica otrok (50 ) napot-
kom pri predmetu šport sledila, polovica pa ne. Ugotovili smo tudi, da glede
namenjanja pozornosti predmetu šport na daljavo in ostalim predmetom ni
razlik med prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim obdobjem (χ2(1) = 1,193,

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160