Page 158 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 158
bara Zupan in Tadeja Volmut

izvedbi športa na daljavo pojavljajo razlike med prvim in drugim vzgojno-
izobraževalnim obdobjem. Rezultati so pokazali, da je velika večina učiteljev
usmeritve za pouk športa na daljavo posredovala za vse ure športa v tednu, le
nekaj učiteljev tega ni storilo. Med prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim
obdobjem glede učiteljevega posredovanja usmeritev ni razlik. Zanimalo nas
je tudi, ali so otroci sledili napotkom za šolanje na daljavo pri predmetu šport.
Ugotovili smo, da je to počela le polovica otrok ter da glede namenjanja po-
zornosti predmetu šport na daljavo in ostalim predmetom na daljavo ni raz-
lik med prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim obdobjem. Rezultati celo
kažejo, da le polovica otrok opravi vse gibalne naloge, ki jih je učitelj pri-
pravil za predmet šport na daljavo. Ugotovili smo, da med prvim in dru-
gim vzgojno-izobraževalnim obdobjem glede opravljanja gibalnih nalog pri
predmetu šport na daljavo obstajajo razlike, in sicer v prid učencem 4. in 5.
razreda.

Iz rezultatov je razvidno, da so najpogosteje izbrani sklopi učnih vsebin pri
predmetu šport (i) naravne oblike gibanja in igre/naravne oblike gibanja, igre
in splošna kondicijske priprava, (ii) igre z žogo, (iii) pohodništvo in (iv) plesne
igre/ples. Ugotovili smo tudi, da so učitelji otrokom najpogosteje posredovali
napisane in opisane gibalne naloge, nato sledita posredovanje posnetkov z
YouTuba in v obliki slikovnega gradiva.

Rezultatov raziskave zaradi majhnosti vzorca ni mogoče posploševati, a
kljub temu nam dajejo vpogled v spremljanje izvajanja predmeta šport na
daljavo s perspektive staršev. Starši nam lahko podajo pomembne informa-
cije, s pomočjo katerih lahko odpravimo morebitne pomanjkljivosti pri izva-
janju pouka športa na daljavo.

Literatura

Bergoč, Š., in N. Markun Puhan. 2020. Priporočila in strokovne usmeritve za iz-
vedbo športa/športne vzgoje na daljavo. Ljubljana: Zavod Republike Slove-
nije za šolstvo.

Brom, C., J. Lukavský, D. Greger, T. Hannemann, J. Straková in R. Švaríček. 2020.
»Mandatory Home Education during the COVID-19 Lockdown in the Czech
Republic: A Rapid Survey of 1st-9th Graders’ Parents.« Frontiers in Education
5 (103). https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00103.

Centers for Disease Control and Prevention. 2013. Comprehensive School Physi-
cal Activity Programs: A Guide for Schools. Atlanta, GA: U.S. Department of
Health and Human Services.

Chiarlitti, N., in A. Kolen. 2017. »Parental Influences and the Relationship to their
Children’s Physical Activity Levels.« International Journal of Exercise Science
10 (2): 205–212.

158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163