Page 213 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 213
Pouk na daljavo v drugostopenjskih
srednjih šolah s slovenskim učnim jezikom
v Italiji v času pandemije bolezni covid-19

Norina Bogatec
Slovenski raziskovalni inštitut
n.bogatec@slori.org

Sara Brezigar
Univerza na Primorskem
sara.brezigar@pef.upr.si

Maja Mezgec
Univerza na Primorskem
maja.mezgec@pef.upr.si

Drugostopenjske srednje šole v Italijanski republiki so se ob izbruhu epidemije
bolezni covid-19 tako rekoč čez noč znašle v položaju, ko je bilo treba uvesti
pouk na daljavo, ki se je odvijal od začetka marca 2020, se nadaljeval nepreki-
njeno vse do konca šolskega leta 2019/2020 in pomembno vplival na izvajanje
pouka tudi v šolskem letu 2020/2021. Namen tega prispevka je na osnovi kvan-
titativne analize, ki jo je izvedel Slovenski raziskovalni inštitut (SLORI), ponuditi
vpogled v izvedbo tovrstnega pouka v srednjih šolah, in sicer na osnovi izku-
šenj v šolskem letu 2019/2020. Predstavljeni so rezultati raziskave, v katero so
bili vključeni profesorji in dijaki na drugostopenjskih srednjih šolah. Avtorice
ugotavljajo, da izvedba pouka na daljavo ni pokazala bistvenih izzivov na pod-
ročju rokovanja z orodji informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), da so
dijaki pogrešali predvsem socialne stike in doživljali padec motivacije, profe-
sorji pa so imeli znatne težave pri ocenjevanju na daljavo. Profesorji in dijaki
se v veliki meri strinjajo, da je pouk na daljavo primeren način poučevanja le
v izrednih situacijah, nekateri dijaki pa izpostavljajo tudi željo po večji uporabi
IKT-orodij pri pouku v živo.
Ključne besede: pouk na daljavo, covid-19, Italija, slovenske šole v Italiji

Uvod
Pandemija bolezni covid-19 je številne države prisilila v sprejetje korenitih
ukrepov za preprečevanje širjenja okužb, ki so posegali na številna področja
našega vsakdanjega življenja. Zelo radikalno je posegla tudi na področje
šolstva, kjer so ukrepi za preprečevanje okužb, kot je zaprtje šol in drugih
vzgojno-izobraževalnih institucij, predstavljali prelomno izkušnjo in postavili

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.213-236
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218