Page 215 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 215
Pouk na daljavo v drugostopenjskih srednjih šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji
Preglednica 1 Šolska mreža s slovenskim učnim jezikom oziroma slovensko-italijanskim
dvojezičnim poukom v Italiji – šolsko leto 2019/2020
Postavka Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Ravnateljstva večstopenjskih šol
Vrtci (starost: – let)
Osnovne šole (starost: – let) –
–
Prvostopenjske srednje šole (starost: – let)
Skupaj
Ravnateljstva drugostopenjskih srednjih šol
Število smeri (starost: – let)
Opombe Prirejeno po Bogatec (2019).
Preglednica 2 Število vpisanih na posameznih stopnjah šolanja v šolskem letu 2019/2020
Stopnja šolanja Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Vrtci
Osnovne šole .
Prvostopenjske srednje šole
Drugostopenjske srednje šole
Skupaj . . –
.
Opombe Prirejeno po Bogatec (2019).
Pouk s slovenskim učnim jezikom v Italiji
Šolska mreža
Manjšinsko šolsko mrežo sestavljajo vrtci, osnovne šole ter prvo- in drugo-
stopenjske srednje šole. Vrtci, osnovne šole in prvostopenjske srednje šole
so združeni v večstopenjske šole, drugostopenjske šole pa imajo svoja rav-
nateljstva (Bogatec 2019; 2020a) (preglednica 1).
V šolskem letu 2019/2020 je vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom obi-
skovalo 4.122 vpisanih. Na Tržaškem je bilo vpisanih 2.483 (61 ) in na Gori-
škem 1.639 (39 ).² Na Tržaškem so štiri drugostopenjske srednje šole, ki jih
skupaj obiskuje 609 dijakov, na Goriškem pa dve, ki ju skupaj obiskuje 327
dijakov. V videmski pokrajini ni drugostopenjskih šol (preglednica 2).
² Opozoriti velja, da slovensko šolsko mrežo v Italiji sestavlja tudi dvojezična večstopenjska šola
v Špetru (v videmski pokrajini), ki jo je v šolskem letu 2019/2020 obiskovalo 281 učencev (to je
6 celotne populacije mreže šol s slovenskim učnim jezikom in dvojezične šole v Špetru). V
videmski pokrajini ni drugostopenjskih šol s slovenskim učnim jezikom, zato je v tej raziskavi
nismo upoštevali.
215
Preglednica 1 Šolska mreža s slovenskim učnim jezikom oziroma slovensko-italijanskim
dvojezičnim poukom v Italiji – šolsko leto 2019/2020
Postavka Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Ravnateljstva večstopenjskih šol
Vrtci (starost: – let)
Osnovne šole (starost: – let) –
–
Prvostopenjske srednje šole (starost: – let)
Skupaj
Ravnateljstva drugostopenjskih srednjih šol
Število smeri (starost: – let)
Opombe Prirejeno po Bogatec (2019).
Preglednica 2 Število vpisanih na posameznih stopnjah šolanja v šolskem letu 2019/2020
Stopnja šolanja Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Vrtci
Osnovne šole .
Prvostopenjske srednje šole
Drugostopenjske srednje šole
Skupaj . . –
.
Opombe Prirejeno po Bogatec (2019).
Pouk s slovenskim učnim jezikom v Italiji
Šolska mreža
Manjšinsko šolsko mrežo sestavljajo vrtci, osnovne šole ter prvo- in drugo-
stopenjske srednje šole. Vrtci, osnovne šole in prvostopenjske srednje šole
so združeni v večstopenjske šole, drugostopenjske šole pa imajo svoja rav-
nateljstva (Bogatec 2019; 2020a) (preglednica 1).
V šolskem letu 2019/2020 je vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom obi-
skovalo 4.122 vpisanih. Na Tržaškem je bilo vpisanih 2.483 (61 ) in na Gori-
škem 1.639 (39 ).² Na Tržaškem so štiri drugostopenjske srednje šole, ki jih
skupaj obiskuje 609 dijakov, na Goriškem pa dve, ki ju skupaj obiskuje 327
dijakov. V videmski pokrajini ni drugostopenjskih šol (preglednica 2).
² Opozoriti velja, da slovensko šolsko mrežo v Italiji sestavlja tudi dvojezična večstopenjska šola
v Špetru (v videmski pokrajini), ki jo je v šolskem letu 2019/2020 obiskovalo 281 učencev (to je
6 celotne populacije mreže šol s slovenskim učnim jezikom in dvojezične šole v Špetru). V
videmski pokrajini ni drugostopenjskih šol s slovenskim učnim jezikom, zato je v tej raziskavi
nismo upoštevali.
215