Page 279 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 279
Doživljanje študija na daljavo med epidemijo covida-19

= 61, f  = 27,7). Glede na stopnjo študija smo študente razdelili v dve sku-
pini. Prvo so predstavljali študentje prve bolonjske stopnje oziroma študen-
tje prvih treh letnikov v primeru enovitega magistrskega študija (f = 155, f 
= 70,5), drugo pa študentje druge bolonjske stopnje oziroma študentje višjih
letnikov v primeru enovitega magistrskega študija (f = 65, f  = 29,5).

Pripomočki
Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, ki je bil obli-
kovan za namene raziskave. Z vprašanji uvodnega sklopa smo pridobili de-
mografske podatke o študentih, kot so spol, fakulteta, smer in stopnja štu-
dija. Za ta prispevek je relevantno vprašanje, kako so študentje doživljali štu-
dij na daljavo med epidemijo covida-19. Študentom smo ponudili 28 trditev
(preglednica 1), do katerih so se opredeljevali na petstopenjski lestvici od 1 –
»sploh ne velja zame« do 5 – »zelo velja zame«. Nekatere postavke so pred-
stavljale obratno vrednotenje.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Raziskava je bila izvedena maja 2021, kar pomeni izkušnjo več kot enega leta
skoraj neprekinjenega izobraževanja na daljavo. Študentje so v tem času v
večini ujeli ritem izobraževanja na daljavo, hkrati pa je bilo zaradi dolgo-
trajnega zaprtja fakultet in socialnega življenja med njimi čutiti naveličanost
nad trenutno situacijo in željo po čimprejšnji vrnitvi v življenje, ki so ga po-
znali pred pandemijo. Anketni vprašalnik je bil objavljen na spletni strani ht-
tps://www.1ka.si/, aktiven je bil od 13. do 31. maja 2021. Povezavo do anke-
tnega vprašalnika smo najprej poslali predstavniku za odnose z javnostmi pri
Študentskem svetu Univerze v Mariboru in ga prosili, da jo posreduje prode-
kanom za študentska vprašanja fakultet, ti pa naprej vsem študentom in štu-
dentkam posamezne fakultete. Da bi zagotovili čim boljši odziv, smo anketni
vprašalnik s prošnjo po posredovanju študentom kasneje posredovali še ko-
ordinatorjem tutorjev fakultet, ki delujejo v okviru Študentske organizacije
Univerze v Mariboru, ena od avtoric prispevka pa ga je objavila tudi na oseb-
nem profilu družbenega omrežja Facebook. Anketni vprašalnik je začelo iz-
polnjevati 297 študentov, v celoti pa ga je izpolnilo 220. Anketne vprašalnike,
ki so bili pomanjkljivo izpolnjeni, smo izločili iz nadaljnje analize. Pridobljene
podatke smo obdelali in analizirali s programom SPSS. Obdelava podatkov
je potekala na ravni deskriptivne in inferenčne statistike. Za preverjanje raz-
lik v doživljanju posameznih vidikov študija na daljavo med študenti glede
na stopnjo izobraževanja smo uporabili t-preizkus (skupaj s preizkusom ho-
mogenosti varianc).

279
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284