Page 303 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 303
Mnenja študentov o pouku naravoslovja na daljavo
Preglednica 12 Odgovori študentov na vprašanje »Na kaj bi bili pri učenju na daljavo
pozorni kot učitelji?« (N = 81)
Odgovori f f
Sodelovanje, aktivnost učencev ,
Uporaba različnih, zanimivih metod dela ,
Prilagajanje časa pouka glede na koncentracijo učencev, aktivni odmori
Privlačno in zanimivo gradivo ,
Motivacija učencev ,
Pomemben stalen stik z učenci, s starši ,
Sprotno preverjanje razumevanja snovi ,
Zagotovitev enakih tehničnih pogojev za učence ,
Jasnost navodil in večkratna ponovitev ,
Pomembna povratna informacija ,
Ne prevelika obremenitev z nalogami po pouku ,
Zagotovitev dobrega počutja učencev ,
Dostopnost gradiva ,
Izvedba pouka v manjših skupinah ,
Spodbujanje ustvarjalnosti ,
Prilagoditev pouka na daljavo za učence z učnimi težavami ,
Brez odgovora ,
,
zorni na sodelovanje in aktivnost učencev pri pouku (37,0 ) ter da bi upora-
bili čim več različnih in zanimivih metod dela za popestritev pouka (18,5 ).
Nekaterim (11,1 ) se zdi pomembno, da se čas pouka prilagaja koncentra-
ciji učencev ter da se v pouk vključuje gibalno aktivne odmore. Pomen vidijo
tudi v privlačnosti in dostopnosti gradiva za učence (7,4 ). Študentje menijo,
da je potrebno paziti na motivacijo učencev (6,2 ) in na sprotno preverja-
nje razumevanja snovi (6,2 ). Izpostavili so tudi pomen jasnosti navodil in
večkratne ponovitve snovi ter podajanja povratne informacije o učenčevem
znanju in napredku (4,9 ). Pri pouku na daljavo je po njihovem mnenju zelo
pomemben tudi stalen stik, tako s starši kot z učenci (6,2 ).
Sklepne ugotovitve
V raziskavi smo ugotavljali mnenja študentov razrednega pouka o učenju na-
ravoslovja na daljavo. Rezultati so pokazali, da med mnenji študentov 3. in 4.
letnika ni bilo statistično značilnih razlik. Študentje menijo, da pouk na da-
ljavo spodbuja razvijanje novih digitalnih kompetenc in obvladovanje stra-
tegij samostojnega učenja.
Večina se jih je popolnoma strinjala, da so pri učenju na daljavo pogrešali
sodelovanje s sošolci, in kar petina jih je pogrešala več skupinskega dela. Ko
303
Preglednica 12 Odgovori študentov na vprašanje »Na kaj bi bili pri učenju na daljavo
pozorni kot učitelji?« (N = 81)
Odgovori f f
Sodelovanje, aktivnost učencev ,
Uporaba različnih, zanimivih metod dela ,
Prilagajanje časa pouka glede na koncentracijo učencev, aktivni odmori
Privlačno in zanimivo gradivo ,
Motivacija učencev ,
Pomemben stalen stik z učenci, s starši ,
Sprotno preverjanje razumevanja snovi ,
Zagotovitev enakih tehničnih pogojev za učence ,
Jasnost navodil in večkratna ponovitev ,
Pomembna povratna informacija ,
Ne prevelika obremenitev z nalogami po pouku ,
Zagotovitev dobrega počutja učencev ,
Dostopnost gradiva ,
Izvedba pouka v manjših skupinah ,
Spodbujanje ustvarjalnosti ,
Prilagoditev pouka na daljavo za učence z učnimi težavami ,
Brez odgovora ,
,
zorni na sodelovanje in aktivnost učencev pri pouku (37,0 ) ter da bi upora-
bili čim več različnih in zanimivih metod dela za popestritev pouka (18,5 ).
Nekaterim (11,1 ) se zdi pomembno, da se čas pouka prilagaja koncentra-
ciji učencev ter da se v pouk vključuje gibalno aktivne odmore. Pomen vidijo
tudi v privlačnosti in dostopnosti gradiva za učence (7,4 ). Študentje menijo,
da je potrebno paziti na motivacijo učencev (6,2 ) in na sprotno preverja-
nje razumevanja snovi (6,2 ). Izpostavili so tudi pomen jasnosti navodil in
večkratne ponovitve snovi ter podajanja povratne informacije o učenčevem
znanju in napredku (4,9 ). Pri pouku na daljavo je po njihovem mnenju zelo
pomemben tudi stalen stik, tako s starši kot z učenci (6,2 ).
Sklepne ugotovitve
V raziskavi smo ugotavljali mnenja študentov razrednega pouka o učenju na-
ravoslovja na daljavo. Rezultati so pokazali, da med mnenji študentov 3. in 4.
letnika ni bilo statistično značilnih razlik. Študentje menijo, da pouk na da-
ljavo spodbuja razvijanje novih digitalnih kompetenc in obvladovanje stra-
tegij samostojnega učenja.
Večina se jih je popolnoma strinjala, da so pri učenju na daljavo pogrešali
sodelovanje s sošolci, in kar petina jih je pogrešala več skupinskega dela. Ko
303