Page 298 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 298
aša Dolenc Orbanić in Nastja Cotič

Preglednica 5 Mnenja študentov o socialnih interakcijah pri učenju na daljavo
glede na letnik študija (N = 81)

Trditve Letnik f x SD t-test p
študija


() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

Opombe Trditve: (1) pogrešal/-a sem sodelovanje s sošolci, (2) pri skupinskem delu na daljavo
(sobe v Zoomu) smo dobro sodelovali, (3) pri pouku naravoslovja smo imeli premalo skupin-
skega dela, (4) pri pouku naravoslovja sem potreboval/-a dodatno pomoč profesorja.

Zooma, zato domnevamo, da jim nabava ni predstavljala ovire. Po pregledu
raziskav (Kaden 2020) lahko vidimo, da so nabava materiala oziroma tudi nee-
nake možnosti dostopa do različnih pripomočkov za izvedbo eksperimentov
(npr., vsi učenci nimajo tehtnice) učencem in študentom predstavljali nekaj
težav. Babinčáková in Bernard (2020) sta ugotovila, da je pri pomanjkanju ek-
sperimentiranja prišlo tudi do zmanjšanja ročnih spretnosti, ki jih pridobijo
učenci in študentje pri izvedbi poskusov v laboratoriju.

Študentje 3. letnika so v primerjavi s študenti 4. letnika v večji meri pogre-
šali povratno informacijo profesorja o ustreznosti izvedbe poskusov (3. letnik:
x = 2,80; 4. letnik: x = 2,50). Pri trditvi, da posnetki poskusov lahko zelo učin-
kovito nadomestijo izvedbo poskusa v laboratoriju, so tako študentje 3. kot 4.
letnika izrazili srednje strinjanje (x = 3,20). Večina jih je kot prednost posnet-
kov izpostavila možnost večkratnega ogleda (3. letnik: x = 3,44; 4. letnik: x =
3,33). Večina študentov si je pri pouku naravoslovja pomagala tudi s spletom
(3. letnik: x = 3,63; 4. letnik: x = 3,75). Tudi Babinčáková in Bernard (2020) sta
v raziskavi kot rešitev za izvedbo eksperimentov ponudila posnetek izvedbe
eksperimenta, ki si ga lahko učenci ali študentje ogledajo večkrat. Kot izpo-
stavljata Ray in Srivastava (2020), je bila uporaba virtualnega laboratorija v
času učenja na daljavo zelo učinkovita rešitev.

Zanimalo nas je tudi, s katerimi stiskami in težavami so se študentje soo-
čali pri študiju na daljavo. Večina jih je imela ustrezne pogoje za študij, saj niso
izpostavili težav s prostorom in z računalniško opremo (preglednica 7 na str.
300). Enako so ugotovili v raziskavi, ki so jo opravili Bataineh idr. (2020), in sicer

298
   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303