Page 313 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 313
Praktično usposabljanje v času študija na daljavo skozi oči študentov socialne pedagogike

ni zavzela niti za najranljivejše populacije (ki so ostajale odrezane od social-
nopedagoške pomoči) niti za študente, ki so bili prav tako odrezani od javnih
prostorov, ki so za njihov osebnostni razvoj pravzaprav ključnega pomena, in
bolj ali manj prepuščeni osebni iznajdljivosti. Raziskava o samoregulaciji štu-
dentov pri študiju na daljavo (Žerak idr. 2021) namreč kaže, da so novonastali
študijski pogoji od študentov pričakovali več samostojnosti in sposobnost
samoregulacije študija/učenja, zato so bili pri tem študiju uspešnejši tisti, ki
so si »pri študiju pogosteje postavljali cilje in so bili na splošno bolj pozitivno
naravnani do življenja« (str. 246). Kar po eni strani lahko vidimo kot slabost vi-
sokošolske prakse, pa po drugi strani lahko pomeni tudi priložnost za njeno
izboljšanje, saj izpostavljeni sposobnosti – znanje postavljanja ciljev in pozi-
tivno naravnanost do življenja – vidimo kot nekakšna »selekcijska kriterija«,
ki deloma odgovorita na vprašanje o pomembnosti (osebnostnih) predispo-
zicij za opravljanje določenega poklica.

Namen in cilji raziskave
Namen raziskave je izpostaviti vprašanje pridobivanja praktičnih kompetenc,
veščin in spretnosti oziroma praktičnega dela poklicnega usposabljanja (v
nadaljevanju praktičnih kompetenc) v času študija na daljavo, kot so ga do-
življali in opredeljevali študentje socialne pedagogike.

V raziskavi smo sledili naslednjim ciljem:

– ugotoviti splošna pričakovanja študentov v zvezi s praktičnostjo soci-
alne pedagogike kot vede;

– raziskati doživljanje študija v živo in na daljavo s poudarkom na pri-
sotnosti/odsotnosti možnosti za pridobivanje praktičnih kompetenc s
strani študentov socialne pedagogike.

– raziskati prednosti/slabosti študija na daljavo (s poudarkom na prido-
bivanju praktičnih kompetenc) po mnenju študentov študijskega pro-
grama socialne pedagogike in morebitne predloge študentov za izbolj-
šave visokošolske spletne prakse.

Raziskovalna vprašanja
1. Kakšna so pričakovanja študentov glede praktičnosti študija socialne
pedagogike oziroma kakšen pomen pripisujejo praktičnim kompeten-
cam?
2. Kako študentje socialne pedagogike doživljajo odsotnost/prisotnost
možnosti za razvijanje praktičnih kompetenc v času študija v živo in na
daljavo?

313
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318