Page 327 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 327
Izziv praktičnega učenja študentov
ob podpori šolanju na daljavo
v času covida-19

Nataša Zrim Martinjak
Univerza v Ljubljani
natasa.zrim@pef.uni-lj.si

Prispevek obravnava izziv praktičnega učenja študentov v okoliščinah ob raz-
glašeni pandemiji covida-19 in zaprtih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Pri
tem se navezuje na izkustveno učenje v avtentičnem okolju izredne situacije.
Kvalitativna analiza se osredotoča na refleksije izkušenj 52 študentov socialne
pedagogike Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, ki so na daljavo nudili
podporo otrokom in mladostnikom pri šolanju na daljavo med pandemijo
covida-19. Rezultati analize pokažejo, da študentje doživljanje izkušnje z izvaja-
njem podpore na daljavo umeščajo na časovni kontinuum, v katerem jo opre-
delijo tako s pozitivnimi kot z negativnimi dimenzijami. V izkušnji prepoznajo
tudi številne pridobitve za strokovno delovanje. Med ključnimi ugotovitvami
so izpostavljeni učno okolje, lastno soočanje z omejitvami v izredni situaciji in
pomen učenja strokovnega odziva na aktualne družbene potrebe v izrednih
situacijah ter pripravljenost nanje.
Ključne besede: praktično pedagoško usposabljanje, podpora otrokom in mla-
dostnikom pri šolanju na daljavo, izkustveno učenje, covid-19

Uvod
Pandemija covida-19 je svet zaobjela v času, ko se na Pedagoški fakulteti Uni-
verze v Ljubljani (UL PEF) izvaja praktično pedagoško usposabljanje (peda-
goška praksa) v vzgojno-izobraževalnih in drugih ustanovah. Ob razglašeni
pandemiji marca 2020 se je z namenom omejevanja prenosa koronavirusa
izobraževanje in šolanje na vseh ravneh nenadoma, nepripravljeno iz izobra-
ževalnih ustanov preselilo v obliko dela na daljavo. Svet se je znašel v izre-
dnih razmerah in se srečal bodisi s prekinjenim šolanjem, podaljšanimi po-
čitnicami bodisi s t. i. šolanjem na daljavo. K slednjemu so države, ustanove,
vodstveni in strokovni delavci pristopili glede na zmožnosti in z veliko mero
improvizacije. Vsi smo se znašli pred izzivi učečega se (McFadden idr. 2020).
Za večino študentov socialne pedagogike UL PEF je bila v študijskem letu
2019/2020 pedagoška praksa časovno načrtovana ravno v času razglašene
pandemije covida-19. Zaradi izrednih razmer ob zaprtju ustanov predvidene
pedagoške prakse v avtentičnih delovnih okoljih ni bilo možno opraviti. Po-

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.327-343
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332