Page 328 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 328
aša Zrim Martinjak

trebna sta bila hiter odziv in prilagoditev na aktualno, novo, neznano situa-
cijo. Nosilci prakse na fakulteti smo se znašli pred vprašanjem, kako v izre-
dnih razmerah, ob zaprtih ustanovah, v katerih študentje opravljajo pedago-
ško prakso, omogočiti izkušnjo praktičnega učenja, ki bo alternativa običajni
pedagoški praksi. Na fakulteti smo oblikovali strategijo o neposrednem pod-
pornem odzivu na aktualne potrebe otrok, staršev in učiteljev, ki so se ne-
nadoma znašli pred izzivom šolanja na daljavo. Glede na področje delovanja
posamezne študijske smeri smo opredelili področja neposrednega podpor-
nega odzivanja v krizni situaciji. Tudi drugje po svetu so se istočasno obliko-
vale različne variacije prilagoditev praktičnega učenja (McFadden idr. 2020).

V prispevku se navezujemo na eno od alternativ pedagoški praksi za štu-
dente socialne pedagogike, ki se je oblikovala kot podpora otrokom in mla-
dostnikom pri šolanju na daljavo. Namen je bil neposreden odziv na aktu-
alne potrebe otrok in mladostnikov v krizni situaciji. Posredno je bil namen
podpreti tudi starše in učitelje. Prispevek ponuja vpogled v izziv alternativ-
nega, izkustvenega, praktičnega učenja v okoliščinah ob razglašeni pande-
miji covida-19 in zaprtih ustanovah, na podlagi lastne in študentove refle-
ksije izkušnje. V podporo razumevanju vplivov krizne situacije na praktično
učenje se navezujemo na izkustveno učenje v avtentičnem okolju izredne
situacije in na aktualne raziskave podpore ter praktičnega učenja v situaciji
epidemije covida-19. Namen prispevka je prikazati podporni odziv fakultete
na aktualno krizno situacijo in osvetliti izkušnjo študentovega učenja v av-
tentičnem okolju izredne situacije. Osrednje raziskovalno vprašanje je, kako
so izkušnjo izvajanja socialne podpore na daljavo v kontekstu šolanja na da-
ljavo zaradi izredne situacije doživeli študentje. Drugo vprašanje je, katere
pridobitve prepoznavajo kot pomembne za strokovno delovanje. Obravna-
vani problem je še posebej zanimiv zaradi specifičnosti študijske smeri, ki
bodoče strokovnjake izobražuje in usposablja s strokovnim ciljem podpor-
nega odzivanja na potrebe uporabnikov v aktualnih situacijah in se zaveda
pomena prvih, hitrih ter neposrednih odzivov na krizo v kontekstu posame-
znikovega življenjskega prostora (Grunwald in Thiersch 2008). Cilj prispevka
je, na podlagi ključnih spoznanj, ki izhajajo iz tega primera izkustvenega uče-
nja, nasloviti teme o vprašanjih izobraževanja in usposabljanja za delovanje
v svetu izrednih ter negotovih razmer.

Obravnava vsebine
Alternativa in prilagoditev praktičnega usposabljanja krizni situaciji
Ob razglašeni pandemiji in zaprtih ustanovah je bilo potrebno domisliti, kako
poleg ostalega programa na daljavo izpeljati tudi pedagoško prakso oziroma

328
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333