Page 333 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 333
Izziv praktičnega učenja študentov ob podpori šolanju na daljavo v času covida-19

Rezultati in razprava
Rezultate vsebinske analize v nadaljevanju predstavljamo skozi časovni kon-
tinuum, na katerem študentje opisujejo svojo izkušnjo izvajanja podpore na
daljavo, glede na to, kako so jo doživeli in katere pridobitve prepoznavajo kot
pomembne za strokovno delovanje. Iz vsebinske analize izhajata tudi konti-
nuum med negativnimi dimenzijami in pozitivnimi dimenzijami v doživljanju
te izkušnje ter razpršen nabor prepoznanih pridobitev.

V okviru osrednjega raziskovalnega vprašanja v zvezi z izkušnjo izvajanja
podpore na daljavo, kot so jo doživeli študentje, smo identificirali pet kate-
gorij. To so: doživljanje neprijetnih čustev, pozitivna izkušnja, uvid v kontekst
krizne situacije, delovanje v življenjskem prostoru uporabnika in izguba načr-
tovanega. V okviru drugega raziskovalnega vprašanja v zvezi s pridobitvami
za strokovno delovanje smo prav tako identificirali pet kategorij. To pa so:
krepitev odzivnih lastnosti za delovanje v izrednih razmerah, nova znanja in
veščine, možnost dela na daljavo, pomen učne pomoči, razumevanje teorije.
V oklepajih pri posamezni kategoriji prikazujemo število študentov, pri kate-
rih je opis vseboval kodo iz te kategorije. Nekatere prikaze rezultatov osve-
tlimo z dobesednimi, najreprezentativnejšimi primeri zapisov študentov, ki
smo jih zaradi zagotavljanja anonimnosti vse poenotili v moško obliko za-
pisa.

Doživljanje izkušnje izvajanja podpore na daljavo v kontekstu
šolanja na daljavo
Svoje začetno doživljanje izvajanja podpore otrokom in mladostnikom pri
šolanju na daljavo študentje opisujejo skozi doživljanje neprijetnih čustev
(33), kot so npr. strah, nemoč, žalost, razočaranje, jeza, odpor. To pa se, kot
poročajo, tekom procesa spremeni v doživljanje zadovoljstva. Tako so pred
začetkom izvedbe podpore in na začetku izvajanja podpore nekateri dvomili,
bili skeptični v kakovost (Š24: »Sem menil, da ne bom mogel dobiti kvalite-
tne izkušnje.«) in izvedljivost podpore »preko kamere« (Š48: »Me je skrbelo,
kako bom preko kamere vzpostavil stik z uporabnikom.«) in/ali si je sploh
niso predstavljali. Kot pišejo, so bili negotovi, pred velikim izzivom, soočali
so se s pomisleki. Nekateri so imeli začetni odpor do učne pomoči (Š19: »Pred
začetkom sem mislil, da učna pomoč ni ravno naše področje.«), doživljali so
zmedenost in skrb (Š33: »Čutil sem veliko zmede in stresa.«). Takšen odziv fa-
kultete, podporo šolanju na daljavo, so razumeli kot dodatno obremenitev
zase (Š35: »[. . .] v že tako stresnih časih.«) in bili skeptični, ali bodo sposobni
druge dobro podpreti, ter dvomili v svoje sposobnosti (Š16: »Nisem imel iz-
kušenj, zato sem se tega bal.«). Študentje so poudarili, da so s spreminjanjem

333
   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338