Page 345 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 345
Prednosti in izzivi izobraževanja na daljavo:
perspektiva študentov, prihodnjih učiteljev

Nina Krmac
Univerza na Primorskem
nina.krmac@pef.upr.si

Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si

Razglašena epidemija in z njo povezani ukrepi so privedli do zaprtja izobraže-
valnih institucij ter izvedbe izobraževanja na daljavo, kar je pomembno vpli-
valo na različne deležnike izobraževanja. V prispevku predstavljamo rezultate
raziskave, s katero smo želeli ugotoviti, kako so študentje, ki se izobražujejo za
poklic učitelja, doživljali izobraževanje na daljavo. Predvsem nas je zanimalo,
katere prednosti, slabosti, izzive in omejite izobraževanja na daljavo so prepo-
znali. Prispevek vključuje analizo dnevniških zapisov pedagoške prakse dese-
tih študentov razrednega pouka, ki so nastali med prvim zaprtjem izobraže-
valnih institucij. Na podlagi analize SWOT je bilo ugotovljeno, da študentje kot
pozitivna vidika izobraževanja na daljavo izpostavljajo predvsem razporeditev
obveznosti in boljše poznavanje digitalne tehnologije, kot negativna vidika pa
pomanjkanje socialnih stikov in neustrezno tehnologijo oziroma slabšo uspo-
sobljenost za rabo digitalnih tehnologij.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, študenti, prihodnji učitelji, prednosti,
izzivi

Uvod

S pojavom covida-19 je bila v Sloveniji 12. marca 2020 razglašena epide-
mija, na podlagi katere so bili sprejeti številni ukrepi, tudi zaprtje vzgojno-
izobraževalnih institucij in posledična uvedba izobraževanja na daljavo. Sle-
dnje je učitelje, učence in starše postavilo pred številne zelo zahtevne izzive.
Tako so bile v zadnjih dveh letih opravljene številne raziskave na temo učenja
in poučevanja na daljavo, ki so pretežno obravnavale problematiko tehnične
opremljenosti učiteljev in učencev, usposobljenost učiteljev za poučevanje
na daljavo ter angažiranost učencev in staršev. V prispevku uvodoma pred-
stavljamo rezultate nekaterih raziskav, ki so se osredotočale na vidik učitelja,
učenca in študenta pri izobraževanju na daljavo, v nadaljevanju pa rezultate
raziskave, s katero smo želeli ugotoviti, kako so izobraževanje na daljavo do-
življali študentje, prihodnji učitelji.

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.345-362
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350