Page 358 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 358
a Krmac in Tina Štemberger

Povzamemo lahko, da so študentje veliko razmisleka in časa namenili
estetskemu oblikovanju digitalnih virov, manj pa so izpostavljali didaktične
elemente priprave, izvedbe in evalvacije pouka. Zdi se, da so se pretežno
ukvarjali z organizacijo artikulacije učne enote, predvsem časovno, kar pa
je skupno pravzaprav vsem učiteljem začetnikom (gl. npr. Ivanuš Grmek in
Javornik Krečič 2011).

Omejitve pri učenju in izobraževanju na daljavo
Omejitve so se pričakovano precej prepletale z odgovori o slabostih izobra-
ževanja na daljavo. Kot je povedala študentka 10: »Kar so slabosti, so tudi
omejitve.« Morda je bilo sicer pri zapisih, ki so se nanašali na omejitve, za-
znati, da so se študentje bolj osredotočili nase in na zaznave lastne situacije.
Ker omejitve na nek način sovpadajo z že predstavljenimi slabostmi, jih v tem
delu ne analiziramo posamično, po dnevnikih, temveč navajamo le združene
ugotovitve.

Ključne omejitve, s katerimi so se študentje soočali pri poučevanju na da-
ljavo in jih ocenili kot najpomembnejše, so naslednje:

– Brez neposrednega stika z učenci v učilnici učitelj težje razume, kaj si
učenec misli, in težko presodi, ali je razlago razumel.

– Izobraževanja na daljavo poteka večinoma individualno, ker so druge
oblike dela težje izvedljive.

– Komunikacija je med učitelji in učenci otežena.
– Učitelj ne pridobi povratne informacije učencev in zato ne more učin-

kovito spremljati napredka učenca ter odpravljati sprotnih težav.
– Vsi učenci doma nimajo enakih pogojev za učenje in uporabo IKT. Oviro

predstavlja predvsem neprimerna tehnologija. Omejitev je tudi nepri-
meren prostor za učenje in sledenje izobraževanju.
– Počasna in nezanesljiva internetna povezava vpliva na kakovost zvoka
in slike ali celo onemogoča komunikacijo.

Glede na vse zapise lahko zaključimo, da študentje kot največji omejitvi
izpostavljajo predvsem neprimerno tehnologijo in to, da učitelji in učenci ni-
majo neposrednega stika.

Sklep
O izobraževanju na daljavo je bilo izvedenih veliko raziskav, ki so se osredo-
točale na učence, dijake, učitelje, ravnatelje itd. Kot pa smo že predhodno
omenili, nismo zasledili raziskave, ki bi naslavljala specifično skupino, to je

358
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363