Page 357 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 357
Prednosti in izzivi izobraževanja na daljavo: perspektiva študentov, prihodnjih učiteljev

Krajše Pomen Krajša Nedefiniran Zamudna
vsebine razlage navodila občutek priprava
porabe gradiva
časa

Struktura Uporabnost Interaktivne Pomen
učne ure programa vsebine videza
interaktivne
h5p vsebine

Slika 3 Izzivi študentov pri poučevanju na daljavo

gradiva tista, »zaradi katere ti oblikovanje gradiva vzame veliko časa«. Pomen
razlage je izpostavila tudi študentka 9, ki si ji želela, da bi bila ta čim podob-
nejša taki, kot je v šoli.

Tudi študentkam 4, 7, 9 in 10 ter študentu 8 je priprava gradiva vzela veliko
časa, pri čemer je študentka 4 kot največji izziv pri poučevanju na daljavo
navedla odločitev o količini vsebine za eno učno uro. Tako je raje oblikovala
krajše ure z manj nove snovi, ker se je zavedala, da učenci že sicer porabijo
veliko časa pri samostojnem delu. Težave je imela tudi pri izbiri oblik dela.
Tako se je nazadnje odločila le za individualno in frontalno obliko.

Študentke 3, 5 in 7 je najbolj skrbelo, kako učencem razložiti snov, da jo
bodo razumeli. Študentka 5 se je zato posebej poglobila v oblikovanje inte-
raktivnih vsebin in se tudi sama o tem veliko naučila. Vsebino je pripravila
v programu h5p. Skrbelo jo je tudi, koliko časa bo učencem vzelo pregledo-
vanje in reševanje interaktivnih vsebin, zato je upoštevala naslednji kriterij:
če njej pregled in reševanje nalog vzameta deset minut, bodo učenci za to
porabili trikrat več časa.

Tudi študentka 6 se je posvetila oblikovanju interaktivnih vsebin. Sprva je
poskušala z orodjem PowerPoint, ampak je hitro obupala in pozneje upo-
rabila orodje h5p, v katerem je bistveno hitreje in brez težav pripravila gra-
divo, vendar je imela po opravljenem delu težave s pošiljanjem datoteke. Štu-
dentka 7 je pri oblikovanju gradiva posebno pozornost namenila temu, da je
oblikovano tako, da ga bodo lahko učenci rešili samostojno in brez pomoči
staršev, ki so že sicer preobremenjeni.

Študentu 8 je bil izziv predvsem sestaviti učno uro na način, kjer ni potre-
ben osebni stik. Pravi, da je imel s tem kar nekaj težav. Poleg tega si je že-
lel oblikovati zanimiva gradiva, a vse, kar se mu je zdelo zanimivo, je bilo na
spletu plačljivo, zato tega ni uspel realizirati. Tako se je tudi sam odločil za
tradicionalni način poučevanja z uporabo brezplačnih računalniških progra-
mov.

357
   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362