Page 383 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 383
Pomen povratne informacije v visokem šolstvu in uporaba izobraževalne tehnologije

povratne informacije je pomembna odgovornost učiteljev (način podajanja
povratne informacije) in študentov (ki morajo povratno informacijo sprejeti,
jo prepoznati ter na njeni osnovi izboljšati svoje znanje) (Hast in Healy 2018;
Hattie in Timperley 2007; Lipnevich, Berg in Smith 2016; Winstone idr. 2017),
pomembna je torej »pismenost na področju povratne informacije« (Carless
in Winstone 2020).

Z uveljavljanjem IT in IKT v pedagoškem procesu se je IT začela uporabljati
tudi pri preverjanju ter ocenjevanju znanja in pri podajanju povratne infor-
macije, kar je v osredje stopilo zlasti v obdobju epidemije covida-19. Upo-
raba IT oziroma prenos pedagoškega procesa v e-okolje, online, študentom
ustreza (Carless in Winstone 2020; Hast in Haley 2018), saj jim omogoča fleksi-
bilnost in prihranek časa. Prav tako so načini podajanja povratne informacije
s pomočjo IT, npr. uporaba avdia in videa, študentom všečni in menijo, da
je na ta način podana povratna informacija učinkovitejša, saj je dostopna na
daljavo in zato v času, ki jim najbolj ustreza.

Ker postaja uporaba IT in online študija vse bolj vpeta v pedagoški proces in
glede na izkušnje iz obdobja epidemije covida-19, bi bilo smiselno raziskati,
ali in kako se je spremenila praksa podajanja povratne informacije in kakšni
so njeni učinki. Prav tako bi bilo smiselno razmisliti o tem, kako prednosti, ki
so prišle do izraza z novo prakso, uporabiti tudi v bodoče.

Literatura
Ajjawi, R., in D. Boud. 2017. »Researching Feedback Dialogue: An Interactional

Analysis Approach.« Assessment and Evaluation in Higher Education 42 (2):
252–265.
Bigatel, P., L. C. Ragan, S. Kennan, J. May in B. F. Redmond. 2012. »The Identifica-
tion of Competencies for Online Teaching Success.« Journal Of Asynchro-
nous Learning Networks 16 (1): 59–77.
Borup, J., R. E. West in R. Thomas. 2015. »The Impact of Text versus Video Com-
munication on Instructor Feedback in Blended Courses.« Educational Te-
chnology Research and Development 63 (2): 161–184.
Boud, D., in E. Molloy. 2013. »Rethinking Models of Feedback for Learning.« As-
sessment & Evaluation in Higher Education 38 (6): 698–712.
Canipe, M. M., in A. Bayford. 2020. »Lessons Learned Moving an Elementary Sci-
ence Methods Course to Emergency Online Delivery.« V Teaching, Techno-
logy, and Teacher Education during the COVID-19 Pandemic: Stories from the
Field, ur. R. E. Ferdig, E., Baumgartner, R. Hartshorne, R. Kaplan-Rakowski
in C. Mouza, 65–71. Waynesville, NC: Association for the Advancement of
Computing in Education.
Carless, D. 2006. »Differing Perceptions in the Feedback Process.« Studies in Hi-
gher Education 31 (2): 219–233.

383
   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388