Page 382 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 382
nka Andrejašič

učiti, kako uporaba tehnologije študenta spodbudi k delu in izboljšanju po
uporabi povratne informacije ter kako usmerja aktivnosti za izboljšanje uče-
nja v bodoče. Ugotovljeno je bilo, da objava ocen in povratnih informacij v
spletnem okolju pripomore k vključenosti študentov v proces povratne infor-
macije; shranjevanje povratnih informacij online je namreč vodilo do večjih
učnih koristi, npr. do večkratnega pregledovanja povratnih informacij.

Povratna informacija v času epidemije covida-19
Uporaba IT v pedagoškem procesu je prišla do izraza v obdobju epidemije
covida-19 (Canipe in Bayford 2020; Frangou in Keskitalo 2020; Plowman 2020;
Radclliffe 2020; Vannak 2020; Wahab 2020). V ospredje je stopilo podajanje
povratne informacije s pomočjo IT, kar je vplivalo tudi na učitelje. Kot ugo-
tavljata Jiang in Yu (2021), je pri podajanju povratne informacije v času epi-
demije covida-19 pri učiteljih prišlo do: (a) pozitivne spremembe (večja mo-
tivacija, večje zavedanje pomena povratne informacije; podajanje povratne
informacije); (b) negativne spremembe (zmanjšanje aktivnosti formativnega
podajanja povratne informacije; težave pri zagotavljanju študentovega od-
govora; povečanje fizične in čustvene obremenitve s podajanjem povratne
informacije); (c) ni prišlo do nobene spremembe – podajanje povratne infor-
macije je ostalo nespremenjeno tudi zaradi razumevanja koncepta povratne
informacije kot prenosa informacij med učiteljem in študentom.

V obdobju covida-19 je IT v pedagoškem procesu (Istenič 2021) prešla od
prenosa vsebine, osredotočene na vizualne in avdiovizualne pripomočke, do
avdiovizualnega prenosa sporočil, ki jih učitelji oblikujejo za študente. To po-
meni, da je prišlo do prehoda od IT, ki je v glavnem podpirala učiteljevo vlogo
oziroma na učitelja osredinjeno učenje in poučevanje, k poučevanju, ki je
osredinjeno na študenta, in od osredotočenosti na izbiro medijev do osredo-
točenosti na medije pri oblikovanju učenja (Istenič 2021). Podajanje povratne
informacije online (Hast in Haley 2018) bolj ustreza študentom, ki imajo iz-
kušnje z uporabo tehnologije, in tistim, ki si želijo bolj personaliziranega ter
fleksibilnejšega učenja.

Sklep
Povratna informacija je (Boud in Molloy 2013, 706–707) več kot le »informa-
cija o študentovem delu, ki mu je lahko v pomoč«, je informacija, ki je po-
membna za študentov razvoj in napredek v času študija. Smiselno je torej,
da je način njenega podajanja vključen v učni načrt, da učitelj ob njegovi
pripravi razmišlja o načinih ocenjevanja in preverjanja znanja ter tudi o nači-
nih podajanja povratne informacije (Carless in Winstone 2020). Pri podajanju

382
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387