Page 401 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 401
Učenje in poučevanje statistike v času izobraževanja na daljavo

Slika 8
Primer pouka statistike na daljavo:
učitelj je pisal v programu Paint in obenem
ekran delil s svojimi dijaki (1. razred višje
srednje šole v Italiji)

predstavila Jahodova Berkova in Nemec (2020). Učenci so morali pripraviti se-
minarsko nalogo s področja statistike s pomočjo različnih računalniških pro-
gramov (Excel, StatSoft STATISTICA) in jo naložiti na posebne spletne strani
(npr. WeBWorK). Priprava seminarskih nalog je mogoča v višjih letnikih, ko
so učenci že docela usvojili koncept statistične raziskave in statističnega raz-
iskovalnega procesa. V času pandemije je bilo mogoče uporabljati tudi su-
rove podatke, ki so bili prisotni na različnih medijih in uradnih spletnih stra-
neh zdravstvenih ustanov (npr. Mednarodne zdravstvene organizacije: ht-
tps://covid19.who.int/), in jih kritično analizirati (Delport 2021). S tem je mo-
goče ne samo operirati s podatki vsakdanjega življenja, kar je tudi cilj stati-
stike (Moore in Cobb 2000), temveč se je mogoče na podlagi rezultatov teh
analiz bolje odločati (Wild, Utts in Horton 2018).

Navedimo primer prej opisanega modela (slika 1). Problem, ki ga želimo
rešiti, je, kako se je v Sloveniji spremenilo število okuženih s SARS-CoV-2 od
1. septembra 2021 do 31. decembra 2021. Problem, kot smo videli, zahteva (1)
načrtovanje, (2) reševanje in (3) interpretacijo. Načrtovanje samo po sebi smo
razdelili na dve fazi: (1.1) natančna določitev problema, in (1.2) določitev na-
čina zbiranja podatkov, kar pomeni, (1.2.1) katere podatke zbrati, (1.2.2) koliko
podatkov zbrati in (1.2.3) kako zbrati podatke. Učenci razumejo, da podatkov
ne morejo zbirati z anketami, saj bi morali anketo poslati vsem prebivalcem
Slovenije, zato se je treba obrniti na uradne spletne strani (npr. zgoraj ome-
njene Svetovne zdravstvene organizacije), kjer podatke pridobimo neposre-
dno. Glede števila podatkov, ki jih je treba zbrati, lahko učenci tudi razumejo,
da je treba vključiti celotno Slovenijo, ne pa zgolj vzorec, zato se bo treba
posluževati vseh podatkov, ki jih pridobimo na uradnih straneh. Ali bo treba
zbrati dnevne, tedenske ali mesečne podatke, je odvisno od cilja raziskave,

401
   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406