Page 402 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 402
iel Doz, Darjo Felda in Mara Cotič

zato je treba seveda dobro definirati cilje raziskave: če je naš cilj zgolj razume-
vanje, ali je bilo število okuženih 31. decembra 2021 večje od števila okuženih
1. septembra 2021, ne da bi se ozirali na posamezne dneve in tedne, potrebu-
jemo samo dva podatka: število okuženih na ta dva datuma. Na vprašanje,
katere podatke zbrati, je enostavno odgovoriti, saj je iz definicije raziskoval-
nega vprašanja jasno, da iščemo število okuženih (torej ne zgolj novih okužb)
na dana datuma. Druga faza je reševanje problema, ki pa jo delimo na (2.1)
zbiranje podatkov, (2.2) ponazarjanje podatkov in (2.3) izračunavanje najva-
žnejših statističnih kazalcev. Kot smo že rekli, podatke zbiramo neposredno.
Kar pa zadeva ponazoritve, se lahko poslužujemo tako preglednic kot pri-
kazov. Poleg tega je mogoče določiti aritmetično vrednost okuženih ter za
koliko odstotkov se je povečalo njihovo število.

Sklep
Zaradi pomena statistike v vsakdanjem življenju je pomembno, da učenci
statistično pismenost razvijejo že v osnovni šoli. Brez dobro razvite sposob-
nosti statističnega sklepanja se odrasli odločajo težje. Pomembno je torej, da
znajo učenci pravilno interpretirati podatke.

V prispevku smo predstavili model učenja in poučevanja statistike v osnov-
ni in srednji šoli. Po eni strani je učenje in poučevanje statistike v osnovni
šoli usmerjeno k reševanju konkretnih problemov; učenje predvideva veliko
praktičnih dejavnosti in eksperimentiranja. Pri tem se učeni naučijo osnovnih
pojmov statistike, razumejo, kako je treba postopati, da se opravi raziskavo,
kako je treba zbirati podatke, jih pravilno urediti, reprezentirati in interpreti-
rati. Po drugi strani sta učenje in poučevanje statistike v srednji šoli naravno
nadaljevanje empiričnega dela, ki so si ga učenci ogledali na nižjih ravneh šo-
lanja, obenem pa dijaki svoje znanje statistike obogatijo s podrobno obrav-
navo pojmov razpršenost, varianca in osnovne korelacija.

Učenje statistike na daljavo predvideva dobro poznavanje različne pro-
gramske opreme za konference in za statistične analize, tako s strani učite-
ljev kot tudi učencev. Poleg tega je mogoče predstavljeni model uporabljati
tudi za učenje in poučevanje statistike na daljavo. Učenje statistike se lahko
dodatno obogati z reševanjem primerov iz vsakdanjega življenja z uporabo
uradnih podatkov mednarodnih in državnih ustanov.

Literatura
Almarashdi, H., in A. M. Jarrah. 2021. »Mathematics Distance Learning Amid the

COVID-19 Pandemic in the UAE: High School Students’ Perspectives.« On-
line Submission 20 (1): 292–307.

402
   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407