Page 433 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 433
Kako predmet Metode dela s slepimi in slabovidnimi približati študentom

– orientacija na drugem,
– orientacija na delovni površini,
– orientacija v domačem okolju,
– orientacija v vrtcu in njegovi okolici,
– trening in razvijanje preostalih čutil,
– vaje fine in grobe motorike.

Področje orientacije in mobilnosti oseb s slepoto, slabovidnostjo in z
okvaro vidne funkcije je bilo eno izmed najkritičnejših področij učenja, saj na
eni strani zahteva veliko neposrednega stika s samim študentom, na drugi
strani pa uporabo specialnih pripomočkov za delo, ki jih študentje doma ni-
majo (npr. različne vrste belih palic, simulacijska očala . . .). Največ se naučimo,
ko smo aktivni, zato je bilo potrebno razmisliti tudi o tem, kako omogočiti
aktivnost in izkustveno učenje študentov na področju orientacije ter mo-
bilnosti. To področje se zaradi tehničnih omejitev ni moglo snemati ves čas
oziroma ni bilo možno prenašati slike v živo, saj bi vsak študent potreboval
svojega snemalca, ki bi bil odgovoren za kakovost posnetka. Drugo obču-
tljivo področje, ki se izpostavlja pri prenosu slike v živo, je poseg v zasebnost
oziroma intimnost študentovega doma, kar bi lahko povzročilo stisko ali ne-
lagodje sodelujočih. Pri posnetkih, ki zahtevajo gibanje učečega se, je doda-
tna tehnična ovira tudi ta, da v sistemu Zoom ni možno zamegliti ozadja pri
gibanju.

Na vajah iz orientacije in mobilnosti pri predmetu Metode dela s slepimi in
slabovidnimi (»Učni načrt predmeta Metode dela s slepimi in slabovidnimi«
2020/2021) v pretežnem delu vadimo samostojno gibanje osebe s slepoto in
se hkrati seznanimo s štirimi glavnimi metodami orientacije ter mobilnosti:

1. gibanjem s pomočjo videčega vodiča,
2. gibanjem s pomočjo bele palice
3. gibanjem s pomočjo psa vodnika in
4. gibanjem s pomočjo elektronskih pomagal.

Pri vajah smo posebno pozornost namenili tehnikam samostojnega giba-
nja oseb s slepoto, in sicer na način, da so se študentje samoslepili (uporabili
so preveze za oči). Študentje so v tem delu pripravili videoposnetke, ki so pri-
kazovali osnovne zaščitne tehnike in tehniko sledenja steni. Posnetke smo
naknadno skupaj analizirali in komentirali. Posebej pa smo poudarili, da je
v celotnem procesu bistveno učenje in metaučenje, ne pa kritika in iskanje
napak posameznega izvajalca.

433
   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438