Page 436 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 436
eja Maljevac in Aksinja Kermauner

Slika 5 Primer uporabe interaktivnih gradiv pri vajah iz cerebralnih okvar vida (CVI Scotland
b. l.)

leksne študijske snovi in njeno lažje razumevanje. Slika 5 prikazuje primer
uporabe interaktivnih gradiv pri vajah iz cerebralnih okvar vida, ki se uvr-
ščajo med najzahtevnejšo snov za usvajanje pri predmetu. Težje predstavljivi
abstraktni pojmi, kot je npr. delovanje posameznih delov vidne poti in mo-
žganov ter z njima povezana vidna ostrina ali vidno polje, so bistveno lažje
razumljivi s pomočjo videosimulacij in specifičnega slikovnega gradiva, ki so
dostopni na spletni strani združenja Cerebral Visual Impairment Society of
Scotland.¹
Skupna navodila, več individualnega dela v domačem okolju
Simulacijo okvar vida, ki jo s simulacijskimi očali v živo pri predmetu opra-
vimo v bližnjem okolju (na fakulteti, v trgovini, knjižnici . . .), so študenti opra-
vili sami doma. Najprej so si po navodilih izdelali očala za simulacijo okvare
perifernega vidnega polja (ohranjen samo centralni vid), nato pa izrezali no-
tranjost okvira in nanj nalepili polprozorno folijo. S tem so dobili simulacijo
slabovidnosti pri katarakti (slika 6).

Navodilo je bilo naslednje: »Preživite eno uro v svojem stanovanju s simu-
lacijskimi očali na nosu, najprej s tunelskim vidom in nato s folijo. Stanova-
nje boste oddali slabovidnemu najemniku in preveriti morate, kje so nevarne
točke in kaj bi lahko izboljšali. Naj vas kdo kontrolira, da ne bo nesreče! Napi-
šite poročilo.«

¹ https://cviscotland.org/.

436
   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441