Page 437 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 437
Kako predmet Metode dela s slepimi in slabovidnimi približati študentom

Slika 6 Očala, ki simulirajo okvaro perifernega vidnega polja (temno), in očala, prelepljena
s polprozorno folijo, simulirajo zamotnitev očesne leče (katarakto, svetlo)

Analiza poročil je pokazala, da so se študentje lažje znašli z očali s simu-
lacijo katarakte, saj so njihova stanovanja večidel opremljena s kontrastnimi
površinami. Pri očalih, ki simulirajo okvaro perifernega vidnega polja, pa so
imeli veliko težav predvsem z gibanjem po stanovanju in branjem.

Evalvacija in sklepne ugotovitve
Spletnih učilnic so bili študentje vajeni že pred pandemijo covida-19 in se nji-
hove uporabe niso učili na novo. Poleg uporabe videogradiv, ki so jih pred-
hodno uporabljali bistveno redkeje, je bil to tudi edini tovrstni primer, saj so
vse ostale opisane metode in oblike dela pri predmetu Metode dela s sle-
pimi in slabovidnimi spoznavali sproti ter se učili njihove uporabe. Študen-
tje so ocenili, da so videokonferenčni sistem Zoom in z njim povezane mož-
nosti uporabe odlični za izvedbo predavanj, diskusij in delo v manjših skupi-
nah, manj pa za izvajanje dinamičnejših vaj, kjer ne sedimo za računalniškim
ekranom. Izkustveno učenje s simulacijskimi očali so ocenjevali kot izjemno
pomembno za svoje bodoče delo in prepoznavanje otrokove ali učenčeve
okvare vida. Večina je poskus ocenjevala kot pozitiven, saj so z izkustvenim
učenjem nadgradili teoretično znanje o okvarah vida, ki so ga dobili pri pre-
davanjih.

Tudi učenje brajice so ocenili kot uspešno in zanimivo. Ocenjujemo, da so
brajico, prikazano v grafičnem zapisu namesto tipnega, usvojili v enaki meri
kot pred pandemijo. Največ časa so študentje porabili za pripravo videopo-
snetkov za vaje iz orientacije in mobilnosti v domačem okolju, hkrati pa smo
se vsi sodelujoči strinjali, da ostaja področje orientacije in mobilnosti najkri-

437
   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442