Page 55 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
Ko izziv postane priložnost: razvoj modela virtualne zgodnje obravnave v Centru IRIS

Preglednica 1 Zbirnik osnovnih informacij o družinah

Postavka Družina  Družina 

Statistična regija Obalno-kraška Osrednjeslovenska
Starost otroka v letih
Opredelitev okvare vida , ,
Dodatni primanjkljaji, ovire
oz. motnje Težka slabovidnost Popolna slepota
Vključevanje družine v
obravnavo Neharmonični razvoj, od- –
Način komunikacije krenljiva pozornost, slabša
fina in groba motorika
Oblike dela
Metode Pretežno mati Izmenjaje oče in mati, obča-
sno oba skupaj; dvakrat pri-
Učila in učni pripomočki sotna tudi babica in dedek

Glavni cilji obravnav Elektronska pošta, telefonski Elektronska pošta, Microsoft
razgovori, Zoom, videopo- Teams
snetki

Individualna Individualna, skupinska (de-
lavnica)

Razgovor, metoda verbalnih Razgovor, metoda verbalnih
navodil, metoda korak po ko- navodil, metoda korak po ko-
rak, demonstracija otroku in rak, demonstracija staršem,
materi, opazovanje, posluša- opazovanje, poslušanje, delo
nje, delo s prilagojenim sli- s prilagojenimi učili in učnimi
kovnim gradivom, delo s ta- pripomočki, evalvacija
bličnim računalnikom, igra
vlog, videoanaliza, evalvacija

Pretežno igrače in pripo- Semenska škatla, velika bra-
močki, ki jih ima družina jeva stavnica, mala brajeva
doma stavnica, brajev stroj, abece-
dnik, igrače za spodbujanje
razvoja tipa, tipanke, doma
izdelani pripomočki

Vizualna stimulacija, vaje Opismenjevanje v brajici,

grobe in fine motorike, opol- opolnomočenje družine

nomočenje družine

tera digitalna orodja poznana in so jih tiflopedagogi v ožjem obsegu upora-
bljali pri svojem delu z učenci in dijaki s slepoto in slabovidnostjo, se novih
pristopov poučevanja in digitalnih orodij pred pandemijo covida-19 niso po-
služevali pri delu z dojenčki in malčki s slepoto, slabovidnostjo in z okvaro
vidne funkcije. Brez jasnih navodil, smernic in ustrezno prilagojenih elektron-
skih gradiv ter pripomočkov za poučevanje in obravnavo predšolskih otrok s
slepoto, slabovidnostjo in z okvaro vidne funkcije so bili prisiljeni prilagoditi
se na nove okoliščine in poiskati nove rešitve, razviti nove pristope in stra-
tegije v obravnavi ter svetovanju, da se je proces zgodnje obravnave kljub

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60