Page 73 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 73
Stališča študentov predšolske vzgoje do uporabe digitalnih tehnologij

Preglednica 5 Stališča glede rabe digitalnih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem delu
v vrtcu

Vrsta digitalne tehnologije M SD

Kviz , ,
Digitalna orodja za predstavitve (npr. PowerPoint ali Prezi) , ,
Programi za ustvarjanje besedil (npr. Word) , ,
Video (uporaba) , ,
Video/animacija (produkcija) , ,
Internet kot vir znanja , ,
Tablični računalnik/Ipad , ,
Pedagoške aplikacije , ,
Igrače in tehnologija za kodiranje (npr. Microbit, Ozmo, Sphero, Lego Boost) , ,
Digitalni fotoaparat , ,
Digitalni mikroskop , ,
Digitalno pripovedovanje zgodb , ,
Digitalna glasba in zvoki (kot producent) , ,
Digitalna glasba in zvoki (kot uporabnik) , ,
Digitalne tehnologije za likovno ustvarjanje , ,
Interaktivna tabla , ,
Digitalni programi za komunikacijo s starši , ,

Opombe N = 170, M – aritmetična sredina, SD – standardni odklon.

kompetenc učencev, to so področje poučevanja in učenja, področje opolno-
močenja učencev pri uporabi digitalnih tehnologij ter področje vodenja in
podpore učencem pri pridobivanju digitalnih kompetenc.

V sklopu vprašanj o profesionalnih digitalnih kompetencah (preglednica
6) so študentje najvišje vrednosti izbrali pri trditvi »Zlahka se seznanim z no-
vimi digitalnimi orodji«. Najnižje je bilo ocenjeno strinjanje s trditvijo »V vrt-
cih je težko uporabiti digitalne tehnologije kot pedagoški vir«, kjer podatki
ponovno nakazujejo na nižjo raven pedagoških digitalnih kompetenc, in si-
cer s področij poučevanja in učenja, opolnomočenja učencev ter vodenja in
podpore učencem pri pridobivanju digitalnih kompetenc.

V sklopu vprašanj o profesionalnem odnosu do uporabe digitalnih tehno-
logij v izobraževanju (preglednica 7) so udeleženci najvišje vrednosti izbrali
pri trditvi »Digitalna orodja lahko otroke bolj pritegnejo za načrtovano aktiv-
nost«, najnižje pa je bilo ocenjeno strinjanje s trditvijo »Pričakovanja družbe
o vplivu digitalnih orodij so pretirana«.

Na vključevanje digitalnih tehnologij v dejavnosti v vrtcu pa vpliva tudi
opremljenost vrtcev z digitalnimi tehnologijami. Pri strinjanju s trditvijo »Že-

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78