Page 72 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 72
reja Klančar in Aleksander Janeš

Preglednica 3 Cronbachova alfa za podlestvice vprašalnika

Podlestvica vprašalnika α

Profesionalne digitalne kompetence ,
Profesionalni odnos do uporabe DT ,
Prihodnja raba digitalnih tehnologij ,

Opombe Obstajajo različna poročila o sprejemljivih vrednostih Cronbachove alfe, in sicer od
0,70 do 0,95. Nizka vrednost je lahko posledica majhnega števila vprašanj, slabe medsebojne
povezanosti med postavkami ali heterogenih konstruktov.

Preglednica 4 Pogostost rabe računalnika f f
 
Pogostost rabe računalnika
Pogosto (na dnevni ravni)  
Manj pogosto (nekajkrat tedensko ali manj)

pedagoškem delu v vrtcih pogosto uporabljali digitalne tehnologije: 57,1 
anketirancev je izbralo vrednost 4, 30,0  vrednost 3, povprečna vrednost M
= 3,54, SD = 0,807 (preglednica 4).

Glede rabe digitalnih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem delu v vrtcu
so udeleženci podali naslednja stališča (preglednica 5): najpogosteje name-
ravajo uporabljati programe za komunikacijo s starši, digitalno glasbo in
zvoke, programe za ustvarjanje besedil (npr. Word), internet kot vir znanja
ter video. Izpostavljena je predvsem raba tehnologije z vidika vzgojitelja ozi-
roma pasivna raba tehnologije s strani otrok pri dejavnostih v vrtcu. Uporaba
digitalnih tehnologij, ki omogočajo aktivno učenje otrok ter razvoj digitalnih
kompetenc in pridobivanje znanj s področja računalništva ter informatike, pa
je načrtovana v manjši meri: gre za uporabo tabličnega računalnika, uporabo
digitalnih tehnologij za kodiranje (roboti Lego WeDo, roboti Sphero, Micro-
bit itd.) in uporabo digitalnega mikroskopa. Razlogi za to so bodisi notranje
bodisi zunanje ovire (Salehi in Salehi 2012). Zunanje se kažejo predvsem v
pomanjkanju digitalnih tehnologij v vrtcih, predvsem na področju izobra-
ževalnih robotov, prav tako pa tudi sam dostop do omenjenih tehnologij
ne zagotavlja njihove uporabe, saj je odvisen od naravnanosti in strokovne
usposobljenosti vzgojitelja (notranje ovire). Podatki o rabi digitalnih tehno-
logij pri prihodnjem pedagoškem delu v vrtcu nakazujejo, da so močna pod-
ročja bodočih vzgojiteljev, glede na digitalni kompetenčni okvir za izobra-
ževalce (DigCompEdu), povezana predvsem s področjem poklicnega delo-
vanja, z digitalnimi viri ter deloma s področjem poučevanja in vrednotenja.
Zato je potrebno pozornost usmeriti tudi v razvijanje drugih področij digital-
nih kompetenc za izobraževalce, ki so usmerjena tudi k razvijanju digitalnih

72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77