Page 106 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 106
ra Štirn Janota in Darja Štirn

anatomija, biologija in športna vzgoja v povezavi s slovenščino so dijaki skozi
predavanja in delavnice spoznavali zakonitosti uspešnega doseganja tera-
pevtskih ter pedagoških ciljev pri delu z različnimi ciljnimi skupinami otrok
in mladostnikov. Osnovni cilj vsebine je bil razumevanje podpore živčnega
sistema, mišic, možganov in čutil, vzgojni pa boljše razumevanje hendikepi-
ranih.

V sodelovanju z zunanjo ustanovo, ki se ukvarja s terapijami s konji, so se
dijaki srečali z intervencijami s pomočjo živali kot inovativnim učnim oko-
ljem, ki daje priložnosti za razvoj socialnih, fizičnih in kognitivnih kompetenc.
Preko doživljajske pedagogike v povezavi s fotografijo so raziskovali, kako in-
tervencije s konji učinkujejo na njihovo lastno počutje, dinamiko v skupini,
razmišljanje ter občutenje in izražanje čustev. V nadaljevanju so v fotografije
poskušali ujeti trenutke, ki so jih najbolj nagovorili in se jih najbolj dotaknili.
Preko fotozgodb so pokazali svoj pogled na drugačnost. V ospredju ustvar-
janja njihovih zgodb je bila misel iz uvodnega predavanja, ki ga je za dijake
pripravil dr. Kroflič, namreč da »moramo sodelovati skupaj in nikogar pustiti
za seboj«, in ki je, kar je bilo razvidno iz refleksij, dijake tudi najbolj nagovorila.
Ena od dijakinja je k svojim fotografijam zapisala:

Pri terapiji smo skozi sliko zajeli trenutke povezanosti in navezanosti na
konja. Eden od teh trenutkov je bil povezanost dekleta s cerebralno pa-
ralizo in konjem. Med različnimi vajami, ki jih je izvajala leže na konju, je
bilo razvidno njeno zaupanje vanj, sproščenost ter sodelovanje z njim.
V fotografije sem ujela trenutke, kjer se kaže ta povezanost skozi na-
smehe, dotike in sproščenosti ter pozitiven vpliv živali na človeka [. . .].
Tisti dan sem spoznala, da terapija z živalmi oz. konji ni le samo tera-
pija, temveč je grajenje zaupanja in prijateljstva ter medsebojnih od-
nosov [. . .].¹¹

Pomen zgodbe in narativne vednosti za politično dimenzijo vzgoje
kot procesa subjektifikacije

Zgodba ni pomembna le zaradi razvoja etične občutljivosti in krepitve
kritičnega mišljenja, temveč tudi zaradi krepitve zmožnosti, da vsto-
pamo v svet kot subjekti, torej kot akterji lastnega življenja. [Kroflič
2017, 24]

¹¹ Refleksija dijakinje Asje Kostanjevec na podlagi vsebine Terapija s Konji, ki je v okviru projekta
SKUM potekala na Srednji zdravstveni šoli Slovenj Gradec.

106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111