Page 110 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 110
ra Štirn Janota in Darja Štirn

izobraževalnih vsebin, poglobimo razumevanje učne snovi na vseh pod-
ročjih šolske vednosti (naravoslovju, družboslovju in humanistiki), spodbu-
dimo otroke/učence/mladostnike k ustvarjalnemu eksperimentiranju z uč-
nimi vsebinami v območju umetniškega upodabljanja ter posledično zago-
tovimo boljše pogoje za podporo celovitemu osebnostnemu razvoju. Prav
tako tudi Biesta (2013) zagovarja tezo, da je vrzel izobraževanja v pretiranem
prizadevanju po gotovosti, predvidljivosti, kjer ni prostora za interpretacijo
dogodka, dajanje pomena izkušnji, komunikacijo s poslušalcem, kar so la-
stnosti pripovedovanja zgodb. V ospredju današnje šole je v naprej predvi-
den sistem standardov oziroma učnih izidov, katerih učinkovitost merimo z
objektivnimi kazalniki (Biesta 2013). Pomembno pa bi bilo sprejeti tveganje,¹⁶
saj, kot pravi, »učenci niso objekti, ki jih moramo oblikovati in disciplinirati,
ampak subjekti akcije in odgovornosti« (str. 1), subjekti, ki se razvijajo v pro-
cesu dialoga, kjer sta akterja pripovedovalec in poslušalec.

In takšno tveganje so sprejeli na več šolah v okviru projekta SKUM (glej
Štirn Janota, Kroflič in Štirn Koren 2022). Predstavljamo primer, ki se je zgodil
v okviru medpredmetnega povezovanja slovenščine in matematike v sode-
lovanju s filmskima animatorkama. Učenci so na podlagi osnovnih pojmov,
ki so jih spoznavali pri matematiki o geometrijskih telesih, ustvarjali likovne
pesmi in nato s pomočjo animacije razlagali lastnosti posameznih teles –
prizme, valja, piramide, stožca . . . Rezultat je bil animiran film, v katerem je
zaobjeto vse znanje učencev.¹⁷ Učiteljica slovenščine je ob koncu sodelova-
nja zapisala:

Na začetku šolskega leta sva se z učiteljem matematike podala na pot
iskanja inovativnega pristopa poučevanja in medpredmetnega sode-
lovanja dveh popolnoma različnih šolskih predmetov. V sodelovanju
umetnic Društva Slon in pod okriljem projekta SKUM sva doživela ne-
pozabno dogodivščino učenja in poučevanja. Učiteljeva avtonomija
nima meja – upaj si in boš nagrajen. Ponosna sem na to, da sva si z uči-
teljem Markom upala in da so učenci bili deležni in obogateni z novimi
izkušnjami, ki so jim lahko samo v ponos [. . .].¹⁸

¹⁶ Tveganje po Biesti (2013) pomeni sprejeti negotovost, ki je del procesa srečevanja med učite-
ljem in učencem, skupnega premišljevanja, ki prinaša presenečanja, ki daje pomen izkušnjam
in različnim interpretacijam nekega dogodka.

¹⁷ Film je dostopen na spletni strani https://www.youtube.com/watch?v=OO40dbzZ8n0.
¹⁸ Refleksija učiteljice Petre Šiljanec Koren na podlagi vsebine Geometrijska telesa v besedah in

sliki, ki je v okviru projekta SKUM potekala na OŠ Stročja vas.

110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115