Page 168 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 168
ja Bednarik Sudec

Kearney, R. 2002. On Stories. London in New York: Routledge.
———. 2016. O zgodbah. Prev. A. E. Skubic. Ljubljana: Literarno-umetniško dru-

štvo Literatura.
Komnenič, J., in D. Sorge. 2014. »Zaznava kot orodje«. V Zbornik za spodbujanje

demokratičnega dialoga med ponudniki kulturnih dobrin ter obiskovalci, AK-
TIV, ur. K. Majerhold in K. Sudec, 152–181. Ljubljana: Društvo ŠKUC, Galerija
ŠKUC.
Krieger, V. 2006. Was ist ein Künstler? Genie – Heilsbringer – Antikünstler. Köln:
Deubner Verlag für Kunst.
———. 2013. »Pripoznanje zmožnega otroka in ontološki angažma v dialogu –
pogoj participacije in vzgoje za aktivno državljanstvo.« V Nacionalna kon-
ferenca Socialna in državljanska odgovornost, 10. oktober 2013, Brdo pri Kra-
nju: zbornik prispevkov, ur. T. Taštanoska, 53–57. Ljubljana: Ministrstvo RS za
izobraževanje, znanost, kulturo in šport.
———. 2014a. »Emancipacija skozi umetniško doživetje in pomen hendikepa
kot instance druga(ač)nosti.« Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo
antropologijo 52 (225): 117–127.
———. 2014b. »Vzgoja preko umetniške izkušnje«. V Zbornik za spodbujanje de-
mokratičnega in emancipiranega dialoga med ponudniki kulturnih dobrin
ter obiskovalci, ur. K. Majerhold in K. Sudec, 182–197. Ljubljana: Društvo
ŠKUC, Galerija ŠKUC.
Mörsch, C., ur. 2009. Documenta 12, Education 2. Zürich in Berlin: Diaphanes.
Muhovič, J. 2015. Leksikon likovne teorije. Celje: Mohorjeva družba Celje.
Rancière, J. 1991. The Ignorant School master: Five Lessons in Intellectual Emaci-
pation. Standford: Standford University Press.
———. 2009. The Emancipated Spectator. London in New York: Verso.
Read, H. 1974. Education through Art. London: Random House.
———. 2002. To Hell with Culture. London and New York: Routledge.
Sturm, E. 1996. Im Engpass der Worte: Sprechen über moderne und zeitgenössis-
che Kunst. Berlin: Reimer.
Sudec, B. K. 2011. »Miselne fikcije v govoru o umetnosti.« Magistrsko delo, Uni-
versität der Künste Berlin.

The Artist and the Artistic Experience: Learning about the Laws
of Painting through Creating, Co-Creating, Recreating and Art Mediation
The article points out theoretical grounds and the artist’s role in entering a
pedagogical space while working with kids as well as cooperating with pro-
fessionals. It is represented as a concept of teaching with the use of artistic
practices, advocated by Herbert Read, who said that art must be a basis for ed-
ucation. In this regard, he does not refer to artistic or fine art education in a
narrow sense, but strives for an ‘integral’ concept of education, where the aes-
thetic education equals the intellectual one. Research and experimenting with

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173