Page 172 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 172
nka Rotar Pance
kulturno-umetnostno vzgojo v vzgoji in izobraževanju«, sprejete leta 2009.
V istem letu je zaživel Kulturni bazar, ki ima zdaj poleg vsakoletne državne iz-
vedbe v ljubljanskem Cankarjevem domu tudi lokalne izvedbe (Maribor 2017,
2021; Nova Gorica 2019). Kulturni bazar je postal slovenska informacijska in
programska baza KUV ter spletno stičišče vseh ponudnikov programov in
dogodkov s področja KUV.
Umestitev KUV v Resolucijo o Nacionalnem programu za kulturo 2008–
2011 (ReNPK0811) je bila pomembna prelomnica medresorskega sodelovanja,
vključevanja in povezovanja različnih deležnikov ter ponudnikov s področja
KUV. Splošni pomen KUV opredeljuje zadnja Resolucija o nacionalnem pro-
gramu za kulturo 2022–2029 (ReNPK22-29, razdelek Kulturna in umetnostna
vzgoja, 3. in 4. vrstica): »V javni interes sodi skrb za dostopnost kakovostne
KUV kot temeljne pravice vsakega posameznika ter hkrati krepitev zavesti o
njenem pomenu za celosten razvoj posameznika in družbe kot celote.«
ReNPK22-29 izpostavlja (razdelek Kulturna in umetnostna vzgoja):
– potrebo po nadaljnjem ozaveščanju in promoviranju vloge KUV v celo-
tni vertikali vzgoje in izobraževanja;
– zagotavljanje razpršene dostopnosti profesionalne KUV otrokom in
mladim po vsej Sloveniji s posebnim poudarkom na kakovosti;
– vključenost formalnega in neformalnega izobraževanja v aktivnosti,
ki otrokom in mladim omogočajo spoznavanje različnih področij kul-
ture in umetnosti, raziskovanje in ustvarjalnost na različnih področjih
kulture ter umetnosti, aktivno participacijo v umetniških in kulturnih
dejavnostih, kakovostne učne situacije v avtentičnih učnih okoljih in
ustvarjalno preživljanje prostega časa;
– upoštevanje razvojnih vidikov otrok in mladih v programih in projektih,
zasnovanih za različne ciljne skupine KUV;
– načrtno zagotavljanje usposabljanja izobraževalcev in kulturnih delav-
cev na področju KUV ter vzpostavljanje partnerskih povezav na nacio-
nalni ravni in v lokalnih skupnostih.
KUV je presečišče vzgojno-izobraževalnega, kulturnega in znanstvenega
sektorja (Golobič 2016). V vertikali splošnega izobraževanja je preko ude-
janjanja ciljev učnih načrtov obveznih in izbirnih predmetov, preko intere-
snih dejavnosti, kulturnih dni, projektov in natečajev integrirana v formalno
izobraževanje (Golobič 2019). V vrtcih in šolah delujoči koordinatorji KUV
kot »ambasadorji« kulture, umetnosti ter izobraževanja povezujejo vzgojno-
izobraževalne zavode s kulturnimi ustanovami, z društvi, s posameznimi
172
kulturno-umetnostno vzgojo v vzgoji in izobraževanju«, sprejete leta 2009.
V istem letu je zaživel Kulturni bazar, ki ima zdaj poleg vsakoletne državne iz-
vedbe v ljubljanskem Cankarjevem domu tudi lokalne izvedbe (Maribor 2017,
2021; Nova Gorica 2019). Kulturni bazar je postal slovenska informacijska in
programska baza KUV ter spletno stičišče vseh ponudnikov programov in
dogodkov s področja KUV.
Umestitev KUV v Resolucijo o Nacionalnem programu za kulturo 2008–
2011 (ReNPK0811) je bila pomembna prelomnica medresorskega sodelovanja,
vključevanja in povezovanja različnih deležnikov ter ponudnikov s področja
KUV. Splošni pomen KUV opredeljuje zadnja Resolucija o nacionalnem pro-
gramu za kulturo 2022–2029 (ReNPK22-29, razdelek Kulturna in umetnostna
vzgoja, 3. in 4. vrstica): »V javni interes sodi skrb za dostopnost kakovostne
KUV kot temeljne pravice vsakega posameznika ter hkrati krepitev zavesti o
njenem pomenu za celosten razvoj posameznika in družbe kot celote.«
ReNPK22-29 izpostavlja (razdelek Kulturna in umetnostna vzgoja):
– potrebo po nadaljnjem ozaveščanju in promoviranju vloge KUV v celo-
tni vertikali vzgoje in izobraževanja;
– zagotavljanje razpršene dostopnosti profesionalne KUV otrokom in
mladim po vsej Sloveniji s posebnim poudarkom na kakovosti;
– vključenost formalnega in neformalnega izobraževanja v aktivnosti,
ki otrokom in mladim omogočajo spoznavanje različnih področij kul-
ture in umetnosti, raziskovanje in ustvarjalnost na različnih področjih
kulture ter umetnosti, aktivno participacijo v umetniških in kulturnih
dejavnostih, kakovostne učne situacije v avtentičnih učnih okoljih in
ustvarjalno preživljanje prostega časa;
– upoštevanje razvojnih vidikov otrok in mladih v programih in projektih,
zasnovanih za različne ciljne skupine KUV;
– načrtno zagotavljanje usposabljanja izobraževalcev in kulturnih delav-
cev na področju KUV ter vzpostavljanje partnerskih povezav na nacio-
nalni ravni in v lokalnih skupnostih.
KUV je presečišče vzgojno-izobraževalnega, kulturnega in znanstvenega
sektorja (Golobič 2016). V vertikali splošnega izobraževanja je preko ude-
janjanja ciljev učnih načrtov obveznih in izbirnih predmetov, preko intere-
snih dejavnosti, kulturnih dni, projektov in natečajev integrirana v formalno
izobraževanje (Golobič 2019). V vrtcih in šolah delujoči koordinatorji KUV
kot »ambasadorji« kulture, umetnosti ter izobraževanja povezujejo vzgojno-
izobraževalne zavode s kulturnimi ustanovami, z društvi, s posameznimi
172