Page 171 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 171
Razvoj sporazumevalne zmožnosti
v glasbenem jeziku v projektu SKUM

Branka Rotar Pance
Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani
branka.rotarpance@ag.uni-lj.si

Projekt Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
(2017–2022) otrokom in mladostnikom omogoča srečevanja z umetniki ter raz-
ličnimi umetnostnimi jeziki v avtentičnih učnih okoljih. Na glasbenem pod-
ročju projektne aktivnosti spodbujajo razvoj sporazumevalne zmožnosti v
glasbenem jeziku. Predstavljamo pet projektnih glasbenih dogodkov, izvede-
nih »v živo« z učenci Osnovne šole Pivka. Učenci so bili kot izvajalci, poslušalci
in ustvarjalci vključeni v tematske projektne aktivnosti, preko katerih so spo-
znavali gostujočega glasbenega umetnika, njegov poklic in delovanje. Vsak
dogodek je bil timsko načrtovan, izveden in evalviran s strani umetnika, uči-
teljice in raziskovalke – strokovne spremljevalke. Predstavljamo izsledke razis-
kave, v kateri smo preučevali, kako so učenci celostno doživeli vsak projektni
glasbeni dogodek in glasbenega umetnika. Učenci so glasbene dogodke naj-
večkrat označili kot zanimive in zabavne. Najbolj jim je bilo všeč, kadar jih je
umetnik vključil v igranje na inštrumente, kadar so plesali, ustvarjali v skupi-
nah in peli. Skozi dejavnosti, ki jih je vodil umetnik, so obravnavane vsebine
bolje razumeli in si jih zapomnili. Čeprav niso spremenili odnosa do klasične
glasbe, so poudarili, da so jo umetniki predstavili na zanimiv način. Všeč jim je
bila vključitev popularne glasbe in jazza. Glasbeni dogodki v projektu SKUM so
učencem obogatili vsakdanje šolsko življenje. Analiza sodelovanja med ume-
tnikom, učiteljem in raziskovalcem je pokazala uspešno interakcijo in sinergijo
umetniške, didaktične twr raziskovalne ekspertize članov tima.
Ključne besede: kulturno-umetnostna vzgoja, glasba, projekt SKUM, glasbeni
dogodki, glasbena komunikacija

Uvod

Zadnji dve desetletji sledimo sistematičnemu in kontinuiranemu razvoju
koncepta kulturno-umetnostne vzgoje (KUV) ter strategij njenega udejanja-
nja v vzgoji in izobraževanju. Temeljne smernice KUV sta na mednarodnem
področju opredelila UNESCO (UNESCO 2006; 2010) in Evropska komisija (Eu-
ropean Commission 2016). Med slovenskimi, za razvoj KUV pomembnimi
dokumenti in aktivnostmi izpostavljamo zgodnejšo evalvacijsko študijo Mi-
nistrstva za kulturo Republike Slovenije o kulturni vzgoji (2006), ki je bila
poleg še nekaterih drugih dokumentov podlaga za »Državne smernice za

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.171-195
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176