Page 175 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 175
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM
različnih učnih okoljih smo si prizadevali, da bi v največji možni meri razvijali
sporazumevalno zmožnost otrok in mladih v glasbenem jeziku, spodbujali
njihovo ustvarjalnost in raziskovalno radovednost, razvijali njihove interpre-
tacijske zmožnosti, muzikalnost, sposobnost poglobljenega doživljanja glas-
benih del, kritično mišljenje in estetsko naravnanost.
Namen in cilj raziskave
V raziskavi smo se osredinili na enega od sodelujočih VIZ, v katerem je bilo
izvedenih največ glasbenih dogodkov v okviru projekta SKUM. Namen in cilji
raziskave so bili:
– ugotoviti, kako učenci celostno doživijo in izkusijo projektni glasbeni
dogodek v različnih učnih okoljih;
– ugotoviti, kako sodelujoči umetniki in učiteljice GUM ocenjujejo odziv-
nost učencev na glasbene dejavnosti ter glasbeno komunikacijo v raz-
ličnih učnih okoljih;
– preizkusiti in ovrednotiti dimenzije timskega dela umetnika, učiteljice
GUM ter raziskovalke – strokovne spremljevalke na uspešnost izvedbe
novega modela KUV.
Na osnovi namena in ciljev raziskave smo opredelili naslednja raziskovalna
vprašanja:
RV1 Kako učenci celostno doživijo projektni glasbeni dogodek?
RV2 Kakšne glasbene izkušnje in znanja pridobijo na različnih glasbeno-
dejavnostnih področjih ob delu z umetnikom?
RV3 Kakšni so vtisi umetnika in učiteljice GUM o odzivnosti učencev ter
njihovi aktivni participaciji v projektnem glasbenem dogodku?
RV4 Na katerih področjih timsko delo umetnika, učiteljice GUM in razisko-
valke – strokovne spremljevalke vpliva na uspešnost izvedbe novega
modela KUV v projektu SKUM?
Metodologija
V raziskavi smo uporabili kvalitativni pristop raziskovanja. V okviru akcijske
raziskave in členitvene študije primera (Kordeš in Smerdu 2015; Mesec 1998;
Štemberger 2020, Vogrinc 2008) smo analizirali glasbene dogodke, pripra-
vljene in izvedene v okviru projekta SKUM za učence iste generacije na OŠ
Pivka v šolskih letih 2019/2020, 2020/2021 in 2021/2022. Uporabljen je bil idi-
ografski pristop (Vogrinc 2008), s katerim smo preučevali posamezne ele-
mente glasbenih dogodkov, ki so jih učenci doživeli »v živo«. Raziskovanje
175
različnih učnih okoljih smo si prizadevali, da bi v največji možni meri razvijali
sporazumevalno zmožnost otrok in mladih v glasbenem jeziku, spodbujali
njihovo ustvarjalnost in raziskovalno radovednost, razvijali njihove interpre-
tacijske zmožnosti, muzikalnost, sposobnost poglobljenega doživljanja glas-
benih del, kritično mišljenje in estetsko naravnanost.
Namen in cilj raziskave
V raziskavi smo se osredinili na enega od sodelujočih VIZ, v katerem je bilo
izvedenih največ glasbenih dogodkov v okviru projekta SKUM. Namen in cilji
raziskave so bili:
– ugotoviti, kako učenci celostno doživijo in izkusijo projektni glasbeni
dogodek v različnih učnih okoljih;
– ugotoviti, kako sodelujoči umetniki in učiteljice GUM ocenjujejo odziv-
nost učencev na glasbene dejavnosti ter glasbeno komunikacijo v raz-
ličnih učnih okoljih;
– preizkusiti in ovrednotiti dimenzije timskega dela umetnika, učiteljice
GUM ter raziskovalke – strokovne spremljevalke na uspešnost izvedbe
novega modela KUV.
Na osnovi namena in ciljev raziskave smo opredelili naslednja raziskovalna
vprašanja:
RV1 Kako učenci celostno doživijo projektni glasbeni dogodek?
RV2 Kakšne glasbene izkušnje in znanja pridobijo na različnih glasbeno-
dejavnostnih področjih ob delu z umetnikom?
RV3 Kakšni so vtisi umetnika in učiteljice GUM o odzivnosti učencev ter
njihovi aktivni participaciji v projektnem glasbenem dogodku?
RV4 Na katerih področjih timsko delo umetnika, učiteljice GUM in razisko-
valke – strokovne spremljevalke vpliva na uspešnost izvedbe novega
modela KUV v projektu SKUM?
Metodologija
V raziskavi smo uporabili kvalitativni pristop raziskovanja. V okviru akcijske
raziskave in členitvene študije primera (Kordeš in Smerdu 2015; Mesec 1998;
Štemberger 2020, Vogrinc 2008) smo analizirali glasbene dogodke, pripra-
vljene in izvedene v okviru projekta SKUM za učence iste generacije na OŠ
Pivka v šolskih letih 2019/2020, 2020/2021 in 2021/2022. Uporabljen je bil idi-
ografski pristop (Vogrinc 2008), s katerim smo preučevali posamezne ele-
mente glasbenih dogodkov, ki so jih učenci doživeli »v živo«. Raziskovanje
175