Page 176 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 176
nka Rotar Pance

je potekalo v petih etapah, v katerih so učenci spoznavali delovanje in ek-
spertizo sodelujočih glasbenih umetnikov. Glasbeni dogodki so se navezo-
vali na cilje in predlagane vsebine učnega načrta za glasbeno umetnost (Mi-
nistrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2011).
Učenci so bili aktivno vključeni v glasbene dejavnosti kot izvajalci, poslu-
šalci in (so)ustvarjalci. Vsak glasbeni dogodek je vključeval timsko delo ume-
tnika, učiteljice GUM in raziskovalke – strokovne spremljevalke (v nadaljeva-
nju raziskovalke). Delo je potekalo hermenevtično: raziskovalna vprašanja in
pristope smo prilagajali etapi raziskovalnega cikla, dinamiki dela z učenci, di-
namiki timskega dela snovalcev in izvajalcev glasbenih dogodkov v okviru
projekta SKUM ter zunanjih okoliščin.

Udeleženci
Udeležence smo izbrali namensko in priložnostno. V raziskavo smo vključili
učence generacije (N = 48), ki je bila v šolskem letu 2019/2020 vpisana v 7. a-
(22 učencev) in 7. b-razred (26 učencev) na OŠ Pivka.² V projektu SKUM so v
šolskem letu 2019/2020 z učenci delali tolkalist Jaka Strajnar, specialist za stara
glasbila Janez Jocif in plesalka, specialistka za starinske plese Barbara Kanc.
V šolskem letu 2020/2021 so učenci kot osmošolci spoznali opernega pevca
Jureta Počkaja³ in dirigentko ter pianistko Mojco Lavrenčič,⁴ v šolskem letu
2021/2022 pa kot devetošolci violinistko Ano Mezgec. V vseh petih etapah
akcijskega cikla sva bili poleg navedenih umetnikov v projektno timsko delo
vključeni učiteljica GUM na OŠ Pivka Damjana Morel in raziskovalka Branka
Rotar Pance (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo). Umetniki so glas-
bene dogodke pripravili in izvedli v statusu samozaposlenih v kulturi ali pa
pod okriljem Zveze glasbene mladine Slovenije.

Zbiranje podatkov
V skladu s cilji in potekom raziskave smo uporabili različne tehnike zbira-
nja podatkov. Za prve tri glasbene dogodke smo oblikovali krajši vprašalnik
za učence, vsebinsko povezan z umetnikom, izvedenimi glasbenimi dejav-

² V posameznih raziskovalnih etapah je bilo v glasbene dogodke vključenih različno število učen-
cev, kar se je povezovalo z njihovo prisotnostjo v šoli na dan izvedbe projektne aktivnosti.
³ Jure Počkaj je bil v šolskem letu 2020/2021 vključen tudi v izvedbo projektnega glasbenega
dogodka za učence 9. razredov OŠ Pivka. Epidemične razmere so zahtevale izvedbo na daljavo
z uporabo aplikacije Zoom, ki je omogočila timsko izvedbo glasbenega dogodka Spevoigra
Jamska Ivanka za učence 9. a- in 9. b-razreda (izvedbi 16. 11. 2020). Za obe izvedbi je zbrana vsa
dokumentacija, ki pa ni vključena v tokratno analizo, ker zajema učence iz druge generacije.
⁴ Za osmošolce sta izvedla en projektni dogodek »na daljavo« in en koncertni dogodek »v živo«.

176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181