Page 174 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 174
nka Rotar Pance

žiranost, ki ju je pri učencih spodbudila umetnost. V raziskavi, ki so jo Vesna
Geršak idr. (2022) izvedli med osnovnošolskimi in srednješolskimi učitelji v
začetnem obdobju izvajanja projekta SKUM, so preučevali stališča učiteljev
o integraciji umetnosti v učne procese in njenem vplivu na učence ter di-
jake. Obe skupini učiteljev sta ocenili, da integracija umetnosti v največji meri
vpliva na sproščenost učencev/dijakov, na pozitivno razredno klimo in boljše
počutje učencev/dijakov v razredu ter na njihovo ustvarjalnost. Osnovnošol-
ski učitelji so poleg navedenega menili, da integracija umetnosti v največji
meri vpliva na pomnjenje vsebin in pri učencih vzbuja zanimanje zanje.

Na področju glasbene umetnosti so bile projektne dejavnosti usmerjene
v aktivno glasbeno komunikacijo. Sporazumevanje v glasbenem jeziku je
vključevalo glasbeno produkcijo, reprodukcijo in recepcijo ter otrokom in
mladim omogočilo pridobivanje estetskih izkušenj. V ospredju sta bili nji-
hova celostna angažiranost in participacija skozi interakcijo z glasbenim
umetnikom ter učiteljem glasbe. Glasbeni dogodki projekta SKUM so omo-
gočali sodelovalno učenje z vrstniki in odraslimi, ki so bili spodbujevalci ra-
zvoja sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku.

V projektu SKUM smo na glasbenem področju razvijali nov model tim-
skega dela umetnika, v partnerskem vzgojno-izobraževalnem zavodu (VIZ)
delujočega vzgojitelja/učitelja glasbenih predmetov in raziskovalca – stro-
kovnega spremljevalca. Timsko delo je potekalo spiralno, vključujoč vse faze:
načrtovanje glasbenega dogodka, vsebinske in organizacijsko-tehnične pri-
prave, izvedbo glasbenega dogodka, njegovo dokumentiranje, refleksijo in
zaključno evalvacijo. Timsko delo je zagotavljalo interakcijsko srečevanje
treh ekspertiz: umetniške, didaktične in raziskovalne. Generiralo je nove ideje
in spodbujalo učenje drug od drugega ter drug ob drugem. Izhodiščni izbor
naslova glasbenega dogodka se je navezoval na splošne in operativne ci-
lje učnega načrta za izbrano skupino/razred, za katero/-ega je bil glasbeni
dogodek organiziran.

Čeprav smo v projektu SKUM načrtovali, da bo največ glasbenih dogod-
kov potekalo v avtentičnih učnih okoljih – v koncertnih dvoranah, glasbenih
ateljejih, snemalnih studijih in v drugih prostorih, kjer delujejo glasbeniki –,
so zunanje okoliščine vplivale, da jih je bil večji del izveden v prostorih VIZ, ki
pa so bili za izvedbo preurejeni. Učilnice, igralnice in drugi izbrani večji šolski
prostori so postali glasbena prizorišča, na katerih so se otroci in mladi sreče-
vali z glasbenimi umetniki, spoznavali njihovo delo in z aktivno participacijo
razvijali svoje glasbene sposobnosti, spretnosti, znanja ter socialne veščine.
V času zaprtja VIZ zaradi koronavirusa smo izvedbo glasbenih projektnih de-
javnosti v osnovnih šolah prenesli v virtualno učno okolje. Pri vseh izvedbah v

174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179