Page 177 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 177
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

nostmi in obravnavanimi vsebinami dogodka. Za četrti in peti projektni glas-
beni dogodek smo učence povabili, naj v kratkem poročilu predstavijo svoja
glasbena doživetja in izkušnje. Učiteljica GUM in sodelujoči umetniki so bili
povabljeni k uporabi obrazcev za refleksijo (SWOT analiza) ter k ustnim re-
fleksijam. Širino zajema podatkov so omogočile pisne priprave za vsak po-
samezni glasbeni dogodek, videoposnetki in fotodokumentacija izvedenih
glasbenih dogodkov, poročila učiteljice GUM na spletni strani OŠ Pivka, do-
kumentirana e-komunikacija med učiteljico GUM in raziskovalko ter terenski
zapisi in refleksije raziskovalke.

Obdelava podatkov
Kvalitativna analiza besednega gradiva temelji na odprtem kodiranju podat-
kov (Kordeš in Smerdu 2015; Vogrinc 2008), induktivnem in interpretativnem
pristopu. Analizirali smo vse pridobljene podatke, pri čemer poudarjamo,
da je analizo SWOT največkrat uporabila učiteljica GUM. Večina sodelujočih
umetnikov je ustno, v pogovorih z učiteljico GUM in raziskovalko po izvede-
nih glasbenih dogodkih, podala povratne informacije o izvedenem glasbe-
nem dogodku.

Rezultati in razprava
Prva etapa: tolkalist Jaka Strajnar in Glasba v davnini
Projektni glasbeni dogodek, Glasba v davnini, je bil izveden 23. 9. 2019 v glas-
beni učilnici OŠ Pivka, ločeno za učence 7. a- in 7. b-razreda. Tolkalist Jaka
Strajnar je z učenci ob uporabi tehnike body percussion raziskoval možnosti
uporabe človeškega telesa kot tolkala. Z izvajanjem različnih ritmičnih vzor-
cev jih je uvajal v tehniko igranja body percussion ter spodbujal improvizacijo
učencev ob predvajani popularni glasbi. Ob tem je igral na kahon. Učenci so
pod vodstvom učiteljice zapeli že znano pesem iz prejšnjega šolskega leta
in pesem Indijanski ples, ki so se jo naučili pred glasbenim dogodkom. Pod
Strajnarjevim vodstvom so k Indijanskemu plesu v skupinah ustvarili ritmično
spremljavo in jo izvedli. Z učiteljico GUM so ponovili, kaj je znanega o glasbi
v pradavnini in da je bila pri nas v arheološkem parku Divje babe odkrita ne-
andertalčeva piščal, najstarejše do zdaj odkrito glasbilo na svetu.

Analiza odgovorov učencev
Analiza odgovorov učencev je pokazala, da jim je bilo pri Glasbi v davnini
najbolj všeč ustvarjanje:⁵

⁵ Izjave učencev so delno jezikovno korigirane, vsebinski poudarki pa so nespremenjeni.

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182