Page 179 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 179
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

Analiza odgovorov umetnika
Tolkalist Jaka Strajnar je izpostavil predvsem didaktične vidike uspešnosti iz-
vedbe posameznih aktivnosti v obeh razredih ter uspešnost glasbene komu-
nikacije z učenci s posebnim poudarkom na skupinskem delu. Prepoznal je
tudi glasbene potenciale posameznega razreda: »Razred bi lahko izvedel tudi
zahtevnejše ritmične vzorce in ritme z dvoglasnim petjem. S tem razredom bi
bila možna priprava zahtevnejše skladbe za nastop v šoli ali zunaj nje.« Podal
je predloge za razreševanje šibkih točk pri posamezni dejavnosti, npr.: »Posa-
mezne skupine potrebujejo vodje, da odštejejo oziroma dajo znak za začetek.
Ker vodje niso ›odštele‹ v ritmu, začetki skladb niso bili eksaktni. Znotraj sku-
pin bi tako vodje morale dobiti primerna navodila, njihova vloga pri izvedbi
pa bi jim morala biti predstavljena in bolj pojasnjena.«

Analiza odgovorov učiteljice GUM
Učiteljica GUM je ocenila odzivnost učencev z vidika svojega poznavanja
ravni glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj v posameznem razredu. Zelo
pozorno je sledila interesom, ki so jih učenci pokazali pri posameznih glasbe-
nih aktivnostih:

Prednost pri delu v [. . .] razredu je, da ima večina učencev dobre glas-
bene predispozicije, nekaj jih tudi že več let sodeluje v pevskem zboru,
nekaj jih obiskuje tudi glasbeno šolo. Ti učenci so se pri glasbenih aktiv-
nostih bolje odrezali, predvsem pri petju obeh pesmi in pri aktivnostih
body percussion. V drugem delu ure pa me je razred v celoti zelo pri-
jetno presenetil z zanimanjem za skupinsko delo, z iskanjem in izraža-
njem zanimivih idej, z zavzetim sodelovanjem v skupini. Posebno sem
bila vesela, ko sta se fant, ki je bil sam v skupini deklet, in dekle, ki je
bilo samo v skupini fantov, popolnoma zlila z ostalimi, kar v tej starosti
ni ravno pravilo.

Razmišljala je tako o splošnorazvojnem kot tudi o glasbenorazvojnem vi-
diku in njej poznanih socialnih interakcijah v posameznem razredu ter s tem
v zvezi zapisala nekaj predlogov rešitev za še kakovostnejši razvoj glasbene
sporazumevalne zmožnosti v posameznem razredu.

Analiza timskega dela in izvedbe glasbenega dogodka s strani raziskovalke
V timskem delu ima pomembno vlogo učiteljica GUM, ki v povezavi z izbra-
nim umetnikom in njegovo ekspertizo ter s cilji predmetnega učnega načrta

179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184