Page 180 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 180
nka Rotar Pance

izbere naslov glasbenega dogodka. O njegovi organizaciji in poteku se dogo-
vori z umetnikom, pripravi osnutek pisne priprave in jo pošlje v pregled razi-
skovalki. Odprta je za vse podane predloge in z odlično organizacijo zagotovi
uspešnost izpeljave glasbenega dogodka. Sodelujoči umetnik je z učiteljico
sodeloval že v lanskem šolskem letu.⁶ Pri izvedbi dogodka je razvidno, da po-
leg glasbene ekspertize zelo dobro obvlada metode dela z vključeno staro-
stno populacijo učencev in jih zna skozi vse dejavnosti vključiti v glasbeno
komunikacijo. Zelo je odprt za timsko delo, ki vnaša spremembo v njegovo
siceršnjo prakso izvajanja glasbenih delavnic za različne starostne skupine
udeležencev.

Druga etapa: Srednjeveška glasbila s specialistom za stara glasbila
Janezom Jocifom
Projektni glasbeni dogodek Srednjeveška glasbila je bil izveden 13. 11. 2019 v
glasbeni učilnici OŠ Pivka, ločeno za učence 7. a- in 7. b-razreda. Janez Jocif je
v učilnico prinesel replike srednjeveških glasbil in igral nanje. Učenci so spo-
znali, kako se igra na šalmaj, krummhorn, dude, portativ, oprekelj, enoročno
piščal, boben, hurdy-gurdy in kljunasto flavto, ter slišali odlomke srednjeve-
ških skladb, zaigrane na našteta glasbila. Posamezni učenci so lahko tudi pre-
izkusili način igranja na nekaj inštrumentov. Vtise in spoznanja, ki so jih dobili
ob njihovih zvokih in zaigranih melodijah, je umetnik podkrepil s slikovnimi
gradivi in z razlago ob predstavitvi v PowerPointu. Učiteljica GUM je vodila
pevski del ure: z učenci so v uvodu zapeli Glasbeni pozdrav Katje Gruber, med
potekom pa skladbo Moniot d’Arras (Poredni maj, slov. bes. Jože Humer). Nji-
hovo petje je inštrumentalno spremljal Janez Jocif. Pod njegovim vodstvom
so učenci na Orffova glasbila ustvarili ritmično spremljavo k skladbi Poredni
maj in jo soizvedli skupaj z Janezom Jocifom.

Analiza odgovorov učencev
Na drugem glasbenem dogodku so v odgovorih učencev izrazito prevlado-
vale pozitivne izjave o celostnem doživetju glasbenega dogodka. Najbolj je
izstopalo mnenje, da so »v živo« doživeto srednjeveško glasbo izkusili pov-
sem drugače:

Srednjeveška glasba, izvedena v živo, mi naredi čisto drug občutek, saj
jo lahko vidim in poslušam v živo. Glasba iz posnetkov pa ni tako zani-
miva, saj jo vidim samo na posnetku.

⁶ Prim. Morel (2019).

180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185