Page 184 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 184
nka Rotar Pance

Analiza odgovorov umetnikov
Umetnika sta povratne informacije in refleksije podala ustno, po izvedenem
dogodku. Razvidno je bilo, da sta zelo dobro izurjena v tandemskem delu
in da znata svoje izkušnje s preteklih delavnic ter raznih strokovnih srečanj
vključiti v projektni dogodek SKUM. Omenila sta, kakšni prostorski pogoji bi
bili še ustreznejši za izvedbo renesančnih plesov. V danih razmerah sta se mo-
rala prilagoditi prostoru in v njem izvesti načrtovane aktivnosti.

Analiza odgovorov učiteljice GUM
Učiteljica je izvedbo glasbenega dogodka v razširjenem timu pozitivno ovre-
dnotila: »Vsak je prispeval svoj kamenček v mozaik zanimive in uspešno iz-
peljane učne ure. Učenci so intenzivno sodelovali pri povsem novi glasbeni
izkušnji – plesu. Uspeli so začutiti enotnost oziroma nerazdružljivost glasbe,
besedila in plesa [. . .].« Zaznala je, da so učenci »aktivno sodelovali predvsem
v tistih delih učne ure, kjer je prevladoval praktični vidik, torej petje in ples.
Z velikim zanimanjem so spremljali tudi ples gostujoče umetnice in prisluh-
nili zvokom starih glasbil. Kljub temu da je veliko učencev imelo težave pri
učenju plesnih korakov, so pri dejavnosti uživali in dali od sebe najbolje, kar
so lahko.« Opozorila je na razlike v ravneh glasbenih sposobnosti in znanjih
učencev ter v njihovih interesih:

Smiselno bi bilo tudi učence razdeliti v dve skupini glede na zahtevnost
plesnih korakov [. . .]. Paziti je potrebno na zahtevnost plesnih korakov.
Učenci z boljšimi glasbenimi predispozicijami in učenci, ki imajo že ve-
liko glasbenih izkušenj s petjem v pevskem zboru ali pa igranjem na
instrumente oziroma s plesom v plesni skupini, morajo dobiti zahtev-
nejše naloge kot tisti, ki takšnih predznanj nimajo. Tako ohranimo pri
učencih interes, saj ni delo niti prelahko niti pretežko.

Analiza timskega dela in izvedbe glasbenega dogodka s strani raziskovalke
V pripravljalnem obdobju na glasbeni dogodek je bila v timu najaktivnejša
učiteljica GUM, pri izvedbi pa gostujoča umetnika. Učiteljica je z didaktič-
nega vidika lahko podala največ povratnih informacij umetnikoma, ki zna-
čilnosti učencev v posameznih razredih ne poznata. Uspešnost nadaljnjega
sodelovanja v razširjenem timu bi se še stopnjevala, če bi umetnika imela
priložnost izvedbe še enega sledečega glasbenega dogodka. Vsekakor sta
učencem omogočila najbolj interdisciplinarno izkušnjo umetnosti v projektu
SKUM in učilnico spremenila v prizorišče umetniškega, estetskega dogodka.

184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189