Page 181 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 181
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

Name naredi večji vtis glasba »v živo«, ker lahko tudi vprašam, kaj je
kakšna stvar na glasbilu.

Menili so, da so se na glasbenem dogodku več naučili in da je tak način
učenja zanje tudi zanimivejši:

Učna ura je bila zanimiva in poučna, menim pa, da bi morali imeti več
takšnih ur.
Izvedela sem veliko novega kar pri običajnih [urah] ne bi, zato so mi bolj
všeč take ure.
Zanimivo, všeč mi je bilo. Izvedela sem stvari, o katerih prej nisem imela
pojma (da so bile npr. dude tudi pri nas).

Tovrstna predstavitev je vplivala na pomnjenje: »V živo lepše glasba zveni
in tudi lažje si jo potem zapomniš.« Učenci so predstavitev »v živo« doživeli
tudi kot zabavno:

Doživela sem jo zabavno, saj sem spoznala veliko novih in drugačnih
glasbil.
Zelo je bilo lepo in zabavno ter poučno.

Občudovali so inštrumentalno igro Janeza Jocifa na različna glasbila. Ob
oceni lastnih spretnosti igranja na Orffova glasbila so zaznavali, da bi morali
še vaditi igranje nanje:

Ne bi znala tako dobro igrati kakor Janez Jocif, ampak bi se navadila.
Mislim, da mi kar gre, a moram še malo vaditi.

Analiza odgovorov umetnika
Umetnik je po vsaki izvedbi v krajšem pogovoru z učiteljico GUM in razisko-
valko pohvalil dobro odzivnost ter sodelovanje učencev in v povezavi s svo-
jimi dosedanjimi izkušnjami pri predstavitvah srednjeveških glasbil komen-
tiral obe izvedbi. Posredoval je ideje, kaj bi lahko dejavnostno in vsebinsko
pripravil za naslednji projektni glasbeni dogodek na OŠ Pivka.

Analiza odgovorov učiteljice GUM
Učiteljica GUM vedno zelo pozorno spremlja delo in sodelovanje učencev v
vsakem razredu. V podanih ocenah je znova izhajala iz zmožnosti glasbene
komunikacije in sporazumevalne zmožnosti vsakega razreda in posamezni-
kov v njem:

181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186