Page 182 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 182
nka Rotar Pance

Paziti je potrebno na zahtevnost tako petja kot igranja. Učenci z bolj-
šimi glasbenimi predispozicijami in učenci, ki imajo izkušnje s petjem
v pevskem zboru ali pa igranjem na instrumente, morajo dobiti na teh
področjih zahtevnejše naloge kot tisti, ki takšnih predznanj nimajo.
Tako ohranimo pri učencih interes za glasbeno izvajanje, saj ni delo niti
prelahko niti pretežko.

Izpostavila je priložnost za nadgradnjo tovrstne projektne dejavnosti:

Ker veliko fantov iz tega razreda zanimajo tehnične zadeve, bi lahko uro
nadgradili z izdelavo enostavne kopije katerega izmed predstavljenih
glasbil. Kar nekaj jih obiskuje bodisi izbirne predmete ali pa krožke teh-
nične narave, kjer že uspešno izdelujejo razne predmete, predvsem iz
lesa, zato bi bil to zanimiv izziv.

Analiza timskega dela in izvedbe glasbenega dogodka s strani raziskovalke
Projektni glasbeni dogodek je bil zelo dobro pripravljen in uspešno izveden.
Intenzivnost timskega dela je bila visoka v času priprave in ob izvedbi glas-
benega dogodka. Razvidno je bilo, da umetnik dela pretežno s starejšo po-
pulacijo. V timu smo ugotovili, da bi bila v prihodnje za sedmošolce boljša
krajša umetnikova razlaga. Zainteresiranost učencev je bila večja, kadar so
bili vključeni v glasbeno komunikacijo.

Tretja etapa: Renesančni plesi s specialistom za stara glasbila Janezom
Jocifom in plesalko – specialistko za starinske plese Barbaro Kanc
Projektni glasbeni dogodek Renesančni plesi je bil izveden 13. 2. 2020 v glas-
beni učilnici OŠ Pivka, ločeno za učence 7. a- in 7. b-razreda. Od vseh projek-
tnih glasbenih dogodkov na OŠ Pivka je bil tretji najbolj interdisciplinarno
zasnovan.

Specialist za staro glasbe Janez Jocif je igral odlomke renesančnih skladb
na replike starih inštrumentov. Plesalka – specialistka za starinske plese Bar-
bara Kanc je učence pričakala oblečena v renesančno obleko in jih uvedla v
plesne korake ter figure starinskih plesov.

Ob plesni in inštrumentalni demonstraciji »v živo«, predstavitvi v Power-
Pointu z bogatim slikovnim gradivom in branjem odlomka iz Santoninovega
dnevnika sta učence oba umetnika uvedla v glasbeno-plesno dogajanje na
renesančnih dvorih. Barbara Kanc je učence naučila izbrane plesne figure
plesov branle simple, branle double in branle de chaveaux. Učenci so pod
vodstvom učiteljice GUM zapeli že usvojeno pesem Thomasa Morleya Now

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187