Page 59 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
Obrnjeno učenje in poučevanje v visokem šolstvu
Prvi sklop
Faza 1: individualna priprava študentov oziroma individualno usvajanje znanja
– Učitelj pripravi učna gradiva za e-učilnico in oblikuje natančna navodila
za samostojno učenje; s pomočjo gradiv in navodil se bodo študenti
pripravili na srečanje z vrstniki in učiteljem.
– Na podlagi videoposnetka »Workforce of the Future: The Competing
Forces Shaping 2030«, ki je dostopen na platformi YouTube (PwC 2017),
študenti spoznajo štiri alternativne poglede na delo in delovno okolje
ter nekatere dejavnike, ki oblikujejo prihodnje oblike dela in načine ži-
vljenja. Nekatere od izpostavljenih vsebin so jim že znane, zato jim po-
snetek pomaga osredotočiti se na temo, novo znanje povezati s starim
ter ga strukturirati na nov način.
– Med ogledom videoposnetka si študenti lahko zapišejo vsebinske
oporne točke, svoje razumevanje videoposnetka pa na koncu preverijo
s kratkim kvizom. Videoposnetek si lahko večkrat ogledajo.
– Študente se spodbuja tudi k zapisovanju ključnih in koristnih besed ter
frazeoloških enot.
Faza 2: srečanje v živo z vrstniki in učiteljem
– Učitelj pred srečanjem pripravi vprašanja za razpravo in dodatna učna
gradiva ter preveri rezultate kviza.
– Videoposnetek predstavlja izhodiščni kontekst za delo v spletni preda-
valnici. Učitelj najprej preveri, ali so študenti razumeli videoposnetek
in razjasni morebitne nejasnosti oziroma korigira napačno razumeva-
nje vsebin. Preveri tudi razumevanje ključnega besedišča.
– Sledi razprava v majhnih skupinah v ločenih spletnih sobah, ki spod-
buja kritično refleksijo študentov: odgovoriti morajo na vprašanje »Ka-
teri od štirih pogledov na delo v prihodnosti je najverjetnejši?« Svoje
poglede morajo argumentirati, njihova razprava pa mora pripeljati do
skupnega stališča, ki ga je treba obrazložiti. Skupine se spodbudi k
temu, da pred razpravo izberejo tistega, ki bo poročal, da bo lahko za-
pisoval glavne poudarke razprave. Le-te bo moral najprej predstaviti
skupini, da jih lahko ta po potrebi korigira.
– Ko se študenti vrnejo v skupno spletno predavalnico, poročevalci po-
sameznih skupin predstavijo stališča svoje skupine in jih obrazložijo.
Preostali študenti jih poslušajo in si zapisujejo. Na koncu poskusijo smi-
selno povezati predstavljena stališča in izraziti svoje zaključke, ki jih tudi
zabeležijo.
– Izhajajoč iz videoposnetka učitelj potem usmeri pogovor v konkre-
59
Prvi sklop
Faza 1: individualna priprava študentov oziroma individualno usvajanje znanja
– Učitelj pripravi učna gradiva za e-učilnico in oblikuje natančna navodila
za samostojno učenje; s pomočjo gradiv in navodil se bodo študenti
pripravili na srečanje z vrstniki in učiteljem.
– Na podlagi videoposnetka »Workforce of the Future: The Competing
Forces Shaping 2030«, ki je dostopen na platformi YouTube (PwC 2017),
študenti spoznajo štiri alternativne poglede na delo in delovno okolje
ter nekatere dejavnike, ki oblikujejo prihodnje oblike dela in načine ži-
vljenja. Nekatere od izpostavljenih vsebin so jim že znane, zato jim po-
snetek pomaga osredotočiti se na temo, novo znanje povezati s starim
ter ga strukturirati na nov način.
– Med ogledom videoposnetka si študenti lahko zapišejo vsebinske
oporne točke, svoje razumevanje videoposnetka pa na koncu preverijo
s kratkim kvizom. Videoposnetek si lahko večkrat ogledajo.
– Študente se spodbuja tudi k zapisovanju ključnih in koristnih besed ter
frazeoloških enot.
Faza 2: srečanje v živo z vrstniki in učiteljem
– Učitelj pred srečanjem pripravi vprašanja za razpravo in dodatna učna
gradiva ter preveri rezultate kviza.
– Videoposnetek predstavlja izhodiščni kontekst za delo v spletni preda-
valnici. Učitelj najprej preveri, ali so študenti razumeli videoposnetek
in razjasni morebitne nejasnosti oziroma korigira napačno razumeva-
nje vsebin. Preveri tudi razumevanje ključnega besedišča.
– Sledi razprava v majhnih skupinah v ločenih spletnih sobah, ki spod-
buja kritično refleksijo študentov: odgovoriti morajo na vprašanje »Ka-
teri od štirih pogledov na delo v prihodnosti je najverjetnejši?« Svoje
poglede morajo argumentirati, njihova razprava pa mora pripeljati do
skupnega stališča, ki ga je treba obrazložiti. Skupine se spodbudi k
temu, da pred razpravo izberejo tistega, ki bo poročal, da bo lahko za-
pisoval glavne poudarke razprave. Le-te bo moral najprej predstaviti
skupini, da jih lahko ta po potrebi korigira.
– Ko se študenti vrnejo v skupno spletno predavalnico, poročevalci po-
sameznih skupin predstavijo stališča svoje skupine in jih obrazložijo.
Preostali študenti jih poslušajo in si zapisujejo. Na koncu poskusijo smi-
selno povezati predstavljena stališča in izraziti svoje zaključke, ki jih tudi
zabeležijo.
– Izhajajoč iz videoposnetka učitelj potem usmeri pogovor v konkre-
59