Page 62 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 62
rolta Godnič Vičič
– Študenti s pomočjo zbirke povezav do izbranih spletnih strani, ki jih je
zbral učitelj, spoznajo različne poklice v turizmu, vrste delodajalcev in
različne zaposlitve ter ugotavljajo, kako in kje lahko iščejo službo v tu-
rizmu, kako se je treba pripraviti na intervju ipd. Temo ali teme si izbe-
rejo sami glede na interes in zahtevnost besedil, dodatnim povezavam,
ki jih je na vseh izbranih spletnih strani veliko, pa lahko sledijo poljubno
dolgo. Pri tem si beležijo svoje ugotovitve, jih na koncu ustrezno orga-
nizirajo in povzamejo ter se pripravijo na poročanje o svojih ugotovi-
tvah.
– Študente se spodbuja tudi k zapisovanju ključnih in koristnih besed ter
frazeoloških enot.
Faza 2: srečanje v živo z vrstniki in učiteljem
– Učitelj pred srečanjem pripravi vprašanja za razpravo in dodatna učna
gradiva ter preveri razpravo v forumu.
– Na začetku srečanja učitelj poda povratno informacijo o razpravi v fo-
rumu in pri tem izpostavi nekatere uspešne strategije pri argumentira-
nju stališč ter poda nekaj predlogov za izboljšave. Potem usmeri pogo-
vor v kariere v turističnem gospodarstvu.
– Študenti v majhnih skupinah v ločenih spletnih sobah povzamejo svoje
ugotovitve o poklicih v turizmu, vrstah zaposlitev in delodajalcih ter jih
izmenjajo z vrstniki. V primerih, ko so nejasnosti ali se ugotovitve štu-
dentov ne skladajo, povabijo v sobo učitelja, da skupaj razrešijo težavo.
– Študente potem učitelj razvrsti v nove skupine, ki morajo ugotoviti, kaj
je pomembneje za zaposlitve v turizmu: izobrazba ali izkušnje. Svoja
stališča morajo obrazložiti in oblikovati skupno stališče.
– Ko se študenti vrnejo v skupno konferenčno predavalnico, predstavniki
skupin argumentirano poročajo o svojih zaključkih. Učitelj vpraša, ali si
je med razpravo kdo premislil, in ga pozove, da obrazloži, zakaj.
– Sledi skupen pogovor o tem, kako se običajno išče delo v turizmu in
kako se prijavljamo na razpise prostih delovnih mest. V pogovoru uči-
telj izvabi predhodna znanja študentov in jih po potrebi korigira (ta
tema za študente ni nova). Skupaj si ogledajo nekaj primerov ogla-
sov za delovna mesta, ki jih objavljajo mednarodna turistična podjetja,
ugotovijo žanrsko strukturo teh oglasov in prepoznajo najpomemb-
nejše informacije v njih. Na enak način si ogledajo tudi prijave na de-
lovna mesta in življenjepise ter skupaj definirajo pravila pisanja prijave
na delovna mesta in življenjepisov.
– Učitelj srečanje zaključi s povzetkom razprav in z navodili za individu-
62
– Študenti s pomočjo zbirke povezav do izbranih spletnih strani, ki jih je
zbral učitelj, spoznajo različne poklice v turizmu, vrste delodajalcev in
različne zaposlitve ter ugotavljajo, kako in kje lahko iščejo službo v tu-
rizmu, kako se je treba pripraviti na intervju ipd. Temo ali teme si izbe-
rejo sami glede na interes in zahtevnost besedil, dodatnim povezavam,
ki jih je na vseh izbranih spletnih strani veliko, pa lahko sledijo poljubno
dolgo. Pri tem si beležijo svoje ugotovitve, jih na koncu ustrezno orga-
nizirajo in povzamejo ter se pripravijo na poročanje o svojih ugotovi-
tvah.
– Študente se spodbuja tudi k zapisovanju ključnih in koristnih besed ter
frazeoloških enot.
Faza 2: srečanje v živo z vrstniki in učiteljem
– Učitelj pred srečanjem pripravi vprašanja za razpravo in dodatna učna
gradiva ter preveri razpravo v forumu.
– Na začetku srečanja učitelj poda povratno informacijo o razpravi v fo-
rumu in pri tem izpostavi nekatere uspešne strategije pri argumentira-
nju stališč ter poda nekaj predlogov za izboljšave. Potem usmeri pogo-
vor v kariere v turističnem gospodarstvu.
– Študenti v majhnih skupinah v ločenih spletnih sobah povzamejo svoje
ugotovitve o poklicih v turizmu, vrstah zaposlitev in delodajalcih ter jih
izmenjajo z vrstniki. V primerih, ko so nejasnosti ali se ugotovitve štu-
dentov ne skladajo, povabijo v sobo učitelja, da skupaj razrešijo težavo.
– Študente potem učitelj razvrsti v nove skupine, ki morajo ugotoviti, kaj
je pomembneje za zaposlitve v turizmu: izobrazba ali izkušnje. Svoja
stališča morajo obrazložiti in oblikovati skupno stališče.
– Ko se študenti vrnejo v skupno konferenčno predavalnico, predstavniki
skupin argumentirano poročajo o svojih zaključkih. Učitelj vpraša, ali si
je med razpravo kdo premislil, in ga pozove, da obrazloži, zakaj.
– Sledi skupen pogovor o tem, kako se običajno išče delo v turizmu in
kako se prijavljamo na razpise prostih delovnih mest. V pogovoru uči-
telj izvabi predhodna znanja študentov in jih po potrebi korigira (ta
tema za študente ni nova). Skupaj si ogledajo nekaj primerov ogla-
sov za delovna mesta, ki jih objavljajo mednarodna turistična podjetja,
ugotovijo žanrsko strukturo teh oglasov in prepoznajo najpomemb-
nejše informacije v njih. Na enak način si ogledajo tudi prijave na de-
lovna mesta in življenjepise ter skupaj definirajo pravila pisanja prijave
na delovna mesta in življenjepisov.
– Učitelj srečanje zaključi s povzetkom razprav in z navodili za individu-
62