Page 61 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
Obrnjeno učenje in poučevanje v visokem šolstvu
ko so nejasnosti ali se njihove ugotovitve ne skladajo, povabijo učitelja,
da skupaj razrešijo problem.
– Študente potem učitelj razvrsti v nove skupine tako, da so v skupini
zastopani vsi dejavniki. Njihova naloga je ugotoviti, kako posamezni
družbeno-ekonomski in demografski dejavniki vplivajo na delo ter ka-
riere zaposlenih v turizmu, in jih ilustrirati s primeri. Skupine se spod-
budi k temu, da pred razpravo izberejo tistega, ki bo poročal, da bo ta
lahko zapisoval glavne poudarke razprave. Te bo moral najprej predsta-
viti skupini, da jih lahko po potrebi korigira.
– Po vrnitvi v skupno spletno predavalnico predstavniki skupin poročajo
o ugotovitvah svojih skupin. Ostali poslušajo in zapisujejo. Na koncu
učitelj povabi študente, da se odzovejo na poročila drugih skupin: iz-
postavijo najboljše ideje in svoj izbor utemeljijo.
– Učitelj potem s pomočjo učnega gradiva pogovor usmeri v profile ljudi,
ki delajo v različnih poklicnih skupinah, ter preveri razumevanje ključ-
nega besedišča v učnem gradivu. Študenti v dvojicah poskusijo opisati
svoj lastni profil – delo poteka v ločenih spletnih sobah. Ko se vrnejo v
spletno predavalnico, učitelj z anketo ugotovi zastopanost posameznih
profilov in študente pozove, da rezultate pokomentirajo.
– Učitelj zaključi srečanje s povzetkom razprav in z navodili za individu-
alno delo študentov po srečanju ter da navodila za individualne pri-
prave na naslednje srečanje.
Faza 3: individualno delo študentov po srečanju
– Učitelj v e-učilnici pripravi forum za razpravo.
– Za domačo nalogo morajo študenti utrditi svoje besedišče z vajo v e-
učilnici. Napisati morajo tudi kratko besedilo o tem, kako družbeno-
ekonomski in demografski dejavniki spreminjajo delovna okolja pri-
hodnosti na področju turizma. Besedilo morajo načrtovati na podlagi
svojih zapiskov, svoja stališča pa argumentirati. Nekaj dni po izteku roka
za oddajo zapisa v razpravljalnem forumu morajo študenti pokomenti-
rati tudi dva prispevka svojih vrstnikov.
Tretji sklop
Faza 1: individualna priprava študentov oziroma individualno usvajanje znanja
– Učitelj pripravi učna gradiva za e-učilnico in natančna navodila za sa-
mostojno učenje študentov, s katerim se bodo ti pripravili na srečanje
z vrstniki in učiteljem.
61
ko so nejasnosti ali se njihove ugotovitve ne skladajo, povabijo učitelja,
da skupaj razrešijo problem.
– Študente potem učitelj razvrsti v nove skupine tako, da so v skupini
zastopani vsi dejavniki. Njihova naloga je ugotoviti, kako posamezni
družbeno-ekonomski in demografski dejavniki vplivajo na delo ter ka-
riere zaposlenih v turizmu, in jih ilustrirati s primeri. Skupine se spod-
budi k temu, da pred razpravo izberejo tistega, ki bo poročal, da bo ta
lahko zapisoval glavne poudarke razprave. Te bo moral najprej predsta-
viti skupini, da jih lahko po potrebi korigira.
– Po vrnitvi v skupno spletno predavalnico predstavniki skupin poročajo
o ugotovitvah svojih skupin. Ostali poslušajo in zapisujejo. Na koncu
učitelj povabi študente, da se odzovejo na poročila drugih skupin: iz-
postavijo najboljše ideje in svoj izbor utemeljijo.
– Učitelj potem s pomočjo učnega gradiva pogovor usmeri v profile ljudi,
ki delajo v različnih poklicnih skupinah, ter preveri razumevanje ključ-
nega besedišča v učnem gradivu. Študenti v dvojicah poskusijo opisati
svoj lastni profil – delo poteka v ločenih spletnih sobah. Ko se vrnejo v
spletno predavalnico, učitelj z anketo ugotovi zastopanost posameznih
profilov in študente pozove, da rezultate pokomentirajo.
– Učitelj zaključi srečanje s povzetkom razprav in z navodili za individu-
alno delo študentov po srečanju ter da navodila za individualne pri-
prave na naslednje srečanje.
Faza 3: individualno delo študentov po srečanju
– Učitelj v e-učilnici pripravi forum za razpravo.
– Za domačo nalogo morajo študenti utrditi svoje besedišče z vajo v e-
učilnici. Napisati morajo tudi kratko besedilo o tem, kako družbeno-
ekonomski in demografski dejavniki spreminjajo delovna okolja pri-
hodnosti na področju turizma. Besedilo morajo načrtovati na podlagi
svojih zapiskov, svoja stališča pa argumentirati. Nekaj dni po izteku roka
za oddajo zapisa v razpravljalnem forumu morajo študenti pokomenti-
rati tudi dva prispevka svojih vrstnikov.
Tretji sklop
Faza 1: individualna priprava študentov oziroma individualno usvajanje znanja
– Učitelj pripravi učna gradiva za e-učilnico in natančna navodila za sa-
mostojno učenje študentov, s katerim se bodo ti pripravili na srečanje
z vrstniki in učiteljem.
61