Page 133 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 133
Izkustvena ekonomija kot osnova za marketing aktivnega turizma

izziv. S tem zavedanjem je veliko energije usmerjene v nova doživetja po-
letne sezone, ki postaja vsako leto daljša in omogoča preživetje gorskega
centra. V zimski ponudbi aktivnega turizma v naravi še vedno prevladuje
element zabave, okoli katerega izvajajo svoje marketinške aktivnosti.

Oseba F ni seznanjena z modelom izkustvene ekonomije, vendar ima
pozitivno stališče o uporabi modela pri razvoju in marketingu aktivnega
turizma v naravi v Sloveniji. Model izkustvene ekonomije doživlja kot
potrebno spremembo pri oblikovanju in razvoju novih produktov. Do-
datno poudarja nujnost prilagajanja in sledenja novim trendom. Oseba F
je mnenja, da model izkustvene ekonomije lahko učinkovito pomaga pri
oblikovanju usmeritev razvoja in marketinga aktivnega turizma v naravi.
Dodaja, da je dobra teoretična podlaga in usmeritev za razvoj doživetij
aktivnega turizma v naravi tako v zimski kot poletni sezoni poslovanja
gorskega centra.

Razprava

Doživetja so v družbi že od nekdaj prisotna, vendar se jim ni namenila
ustrezna pozornost oziroma so se uvrščala v storitveni sektor in premalo
vključevala v marketinške strategije. Izkustvena ekonomija je četrta eko-
nomska stopnja, ki temelji na ustvarjanju izkušenj/doživetij za posame-
znike. Stopnja diferenciacije posameznih produktov je najvišja v obdobju
izkustvene ekonomije. Premik ekonomske vrednosti ponudbe vse bolj
kaže na pomen individualizacije in transformacije kot ključnih dejavni-
kov pri zagotavljanju edinstvenega doživetja. Jasna segmentacija potro-
šnikov in oblikovanje ciljno usmerjenih marketinških strategij (marke-
tinški splet) sta bistvenega pomena. Bolj kot ponudniki zaznavajo in se
odzivajo na posamezne dejavnike, značilne za njihove potrošnike (kdo
so, kakšne so njihove želje in predhodna doživetja, čemu namenjajo svojo
pozornost, trenutno razpoloženje itd.), privlačnejše je doživetje za upo-
rabnika (Pine in Gilmore, 2019).

Na temelju osnovnega modela izkustvene ekonomije smo zastavili pre-
dlog modela, ki je lahko okvir za razvoj in marketing aktivnega turizma
v naravi v novi realnosti, ki jo je zaznamovala koronavirusna bolezen
covid-19. Ker se aktivni turizem v naravi razdeli na dve kategoriji, sta
dve glavni dimenziji modela lahke in težke dejavnosti, ki skupaj tvorita
štiri izkustvena področja. Lahke dejavnosti vključujejo minimalna ali za-
četniška doživetja, medtem ko težke dejavnosti vključujejo bolj tvegane
dejavnosti in predhodna doživetja, ki so povezana z dejavnostjo. Osrčje
modela predstavlja peto fazo ekonomske vrednosti ponudbe – transfor-

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138