Page 134 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 134
dra Ćeha
Apsorbcija/vpoj
Zabava Izobraževanje
Lahke Transformacija Težke
aktivnosti aktivnosti
Estetika Pobeg
Imerzija/spojitev
Slika 4 Predlog modela izkustvene ekonomije na primeru aktivnega turizma v naravi
v Sloveniji
macijo. Transformacija oziroma preobrazba pomeni spremembo. V pri-
meru aktivnega turizma v naravi se transformacija nanaša na osebne želje
in potrebe posameznika. Posamezniki iščejo načine za zadovoljitev po-
treb samorefleksije in samopotrditve. Želijo čutiti pripadnost, doživeti
nekaj posebnega in imeti nekaj več kot le spomin. Doživetje, ki ga posa-
meznik doživi, mora biti vredno njegovega časa, denarja in angažiranosti
na osebni ravni. Na podlagi ugotovljenega skozi znanstveno in strokovno
literaturo s področja aktivnega turizma v naravi ter kvalitativno raziskavo
lahko »transformacijo« izpostavimo kot osrčje oziroma osrednjo točko
modela, ki predstavlja osebnostni premik vsakega posameznika. Najpo-
membnejši motivi odpravljanja posameznikov na aktivne počitnice so
povezani s samoodkrivanjem, premikanjem lastnih meja sposobnosti, z
željo po nenehnem učenju in odkrivanju lastnih potencialov. V naravi
posameznika je, da svoja doživetja, iz katerih se je nekaj novega naučil,
deli z drugimi. Podobno je z odkrivanjem novih krajev in ljudi, ki jih je
spoznal. Model je prikazan na sliki 4.
Na osnovi intervjujev s strokovnjakoma s področja marketinga in po-
nudniki produktov aktivnega turizma v naravi lahko potrdimo, da je za-
vedanje o stopnji individualizacije pri ustvarjanju doživetij prisotno. Ka-
rin Weber (2001) poudarja, da je potreba po individualno prilagojenih
marketinških strategijah nujna, saj omogoča diferenciacijo in prednosti
za ponudnika. Izbrani intervjuvanci pri ustvarjanju aktivnih doživetij v
naravi za svoje uporabnike pozornost v veliki meri posvečajo individu-
alizaciji. Vsekakor je treba poudariti, da so se nekateri intervjuvani po-
nudniki, ki se do pojava covida-19 sploh niso ukvarjali z individualizacijo
produktov, v tem času začeli zavedati pomena prilagajanja produktov po-
samezniku in jih celo vključevati v marketinške procese. To obdobje je
134
Apsorbcija/vpoj
Zabava Izobraževanje
Lahke Transformacija Težke
aktivnosti aktivnosti
Estetika Pobeg
Imerzija/spojitev
Slika 4 Predlog modela izkustvene ekonomije na primeru aktivnega turizma v naravi
v Sloveniji
macijo. Transformacija oziroma preobrazba pomeni spremembo. V pri-
meru aktivnega turizma v naravi se transformacija nanaša na osebne želje
in potrebe posameznika. Posamezniki iščejo načine za zadovoljitev po-
treb samorefleksije in samopotrditve. Želijo čutiti pripadnost, doživeti
nekaj posebnega in imeti nekaj več kot le spomin. Doživetje, ki ga posa-
meznik doživi, mora biti vredno njegovega časa, denarja in angažiranosti
na osebni ravni. Na podlagi ugotovljenega skozi znanstveno in strokovno
literaturo s področja aktivnega turizma v naravi ter kvalitativno raziskavo
lahko »transformacijo« izpostavimo kot osrčje oziroma osrednjo točko
modela, ki predstavlja osebnostni premik vsakega posameznika. Najpo-
membnejši motivi odpravljanja posameznikov na aktivne počitnice so
povezani s samoodkrivanjem, premikanjem lastnih meja sposobnosti, z
željo po nenehnem učenju in odkrivanju lastnih potencialov. V naravi
posameznika je, da svoja doživetja, iz katerih se je nekaj novega naučil,
deli z drugimi. Podobno je z odkrivanjem novih krajev in ljudi, ki jih je
spoznal. Model je prikazan na sliki 4.
Na osnovi intervjujev s strokovnjakoma s področja marketinga in po-
nudniki produktov aktivnega turizma v naravi lahko potrdimo, da je za-
vedanje o stopnji individualizacije pri ustvarjanju doživetij prisotno. Ka-
rin Weber (2001) poudarja, da je potreba po individualno prilagojenih
marketinških strategijah nujna, saj omogoča diferenciacijo in prednosti
za ponudnika. Izbrani intervjuvanci pri ustvarjanju aktivnih doživetij v
naravi za svoje uporabnike pozornost v veliki meri posvečajo individu-
alizaciji. Vsekakor je treba poudariti, da so se nekateri intervjuvani po-
nudniki, ki se do pojava covida-19 sploh niso ukvarjali z individualizacijo
produktov, v tem času začeli zavedati pomena prilagajanja produktov po-
samezniku in jih celo vključevati v marketinške procese. To obdobje je
134