Page 135 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 135
Izkustvena ekonomija kot osnova za marketing aktivnega turizma

dodatno spodbudilo potrebo po razvoju novih in nadgradnji marketin-
ških prijemov aktivnega turizma v naravi, ki bodo neodvisni glede na se-
zono poslovanja. Marketing se izvaja večinoma digitalno preko spletnih
strani in profilov na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram in Tik-
Tok).

Iz intervjujev smo zaznali tudi, da je element izkustvene ekonomije,
ki se ga največ uporablja v marketinških aktivnostih, zabava, medtem ko
je ostalim elementom modela namenjena manjša pozornost. Na osnovi
pridobljenih odgovorov smo ugotovili, da strokovnjaki s področja mar-
ketinga in ponudniki produktov aktivnega turizma v naravi niso sezna-
njeni z modelom izkustvene ekonomije, kar pomeni, da v ozadju njiho-
vega poslovanja ni nobene teoretične podlage. V preteklosti so delovali na
osnovi lastnih izkušenj ter se sčasoma spopadali in sledili spremembam v
storitveni ekonomiji. Vsi intervjuvanci so poudarili pozitivno stališče do
uporabe modela izkustvene ekonomije kot okvira za razvoj in marketing
produktov aktivnega turizma v naravi v novi realnosti.

Zaključek

Ker so nepozabna doživetja dobra marketinška osnova, je za destinacije in
ponudnike pomembno, da v marketinški splet vključujejo vse štiri kom-
ponente izkustvene ekonomije (Mehmetoglu in Engen, 2011). S ponudbo,
ki vsebuje vse štiri izkustvene komponente, lahko ponudniki aktivnega
turizma v naravi dosežejo osrčje modela in tako posamezniku zagoto-
vijo edinstveno izkušnjo. Posameznik, ki takšno izkušnjo doživi, lahko
ob transformaciji postane del marketinga in marketinških strategij pod-
jetja. Z vidika ponudnikov in strokovnjakov s področja marketinga ak-
tivnega turizma v naravi lahko vključevanje osebnostnih izkušenj posa-
meznikov v marketinške kampanje ponudi nove koncepte marketinga v
novi realnosti. Z vidika posameznikov so osebnostna doživetja na lastnih
digitalnih kanalih avtentična in pristna podoba, ki lahko njihove sledilce
na družbenih omrežjih prepriča za preizkus doživetja. Uspešnost marke-
tinga preko osebnostnega doživetja posameznika je v veliki meri seveda
odvisna od orodij marketinškega komuniciranja, ki jih uporabniki kori-
stijo. Vse bolj opažamo velik pomen digitalizacije pri marketingu doži-
vetij, še posebej v času koronavirusne bolezni covid-19. Mnenja smo, da
je s slednjo prav tako nastopilo obdobje transformacij, ki nas je še bolj
usmerilo v digitalizacijo poslovanja ter pokazalo na pomen zdravega in
kakovostnega načina življenja. Posledično so tudi produkti aktivnega tu-
rizma v naravi pridobili še večji pomen in postali privlačnejši.

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140