Page 25 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 25
Izzivi marketinga muzejev v času epidemije
Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Conve- Na različne na- Imajo zelo pe- Imajo zelo pester Imajo zelo pester
nience
čine se zelo pri- ster nabor raz- nabor razstav in nabor razstav, so-
lagajajo različ- stav, dogodkov, dogodkov, name- delovanj in do-
nim segmentom ki pa so name- njenih splošni in godkov, name-
obiskovalcev. V njeni predvsem strokovni (v glav- njenih strokovni
času epidemije strokovni javno- nem pedagoški) in splošni javno-
so pripravili ne- sti. V času epide- javnosti. V času sti. V času epide-
kaj dodatne po- mije so ponudili epidemije so po- mije so na ogled
nudbe, vendar re- digitalne objave; nujali še več digi- ponudili spletno
lativno skromno kar so že imeli talnih vsebin (ob- zbirko, povečali
(filmčki, virtualne pripravljeno (»da jav, slik, videov, pa so tudi publi-
razstave). niso zamrli«). Ne darilno-prodajnih cistično dejavnost
želijo si »virtua- programov), vir- in javnosti ponu-
lizacije« muzeja tualne oglede dili svoje zgodbe
(vsekakor ne na in tudi zunanje skozi knjige.
račun kakovosti). oglede (družinske
pohode).
Commu- Imajo družbena Imajo dobro po- Imajo dobro po- Imajo dobro po-
nication omrežja, neposre- krita družbena krita družbena krita družbena
dno vabijo šole omrežja, sode- omrežja, sode- omrežja, sode-
itd., ampak na lujejo z drugimi lujejo z drugimi lujejo z drugimi
področju marke- muzeji, lto, s ti- muzeji in galeri- muzeji in s šo-
tinškega komuni- skanimi mediji, jami, lto, s šo- lami. Uporab-
ciranja je še pre- poslužujejo se lami. Uporab- ljajo tiskovine
cej rezerve (spo- plakatov, letakov, ljajo tiskovine, in strateško pr-
ročanje novosti, napovednikov . . . e-novičnike in dejavnost z re-
ciljno naslavlja- So pa fokusirani pr. Želijo se bolj dnimi stiki z ure-
nje »odsotnih« na strokovno jav- povezati z mla- dništvi strokov-
segmentov). nost. dimi in s turisti nih ter splošnih
(uvajajo TikTok- medijev.
vsebine, sodelo-
vanje z blogerji in
vplivneži).
Nadaljevanje na naslednji strani
žati stvar pri življenju«. Pri tem sta se pokazali dve vrsti reakcij: pasiv-
nejša, kjer za večje projekte v smeri digitalizacije in virtualizacije ni bilo
zadostnih finančnih sredstev niti prave volje, ter aktivnejša, kjer so bodisi
oživili obstoječe digitalizirane zbirke bodisi »skočili iz škatle« in po svo-
jih močeh muzejsko komunikacijo ter interpretacijo prenesli v spletno
okolje. Pasivnejši zagovarjajo stališče, da želijo imeti obiskovalce fizično
prisotne v muzeju in jim omogočiti avtentično izkušnjo, pri čemer bi jih
25
Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Conve- Na različne na- Imajo zelo pe- Imajo zelo pester Imajo zelo pester
nience
čine se zelo pri- ster nabor raz- nabor razstav in nabor razstav, so-
lagajajo različ- stav, dogodkov, dogodkov, name- delovanj in do-
nim segmentom ki pa so name- njenih splošni in godkov, name-
obiskovalcev. V njeni predvsem strokovni (v glav- njenih strokovni
času epidemije strokovni javno- nem pedagoški) in splošni javno-
so pripravili ne- sti. V času epide- javnosti. V času sti. V času epide-
kaj dodatne po- mije so ponudili epidemije so po- mije so na ogled
nudbe, vendar re- digitalne objave; nujali še več digi- ponudili spletno
lativno skromno kar so že imeli talnih vsebin (ob- zbirko, povečali
(filmčki, virtualne pripravljeno (»da jav, slik, videov, pa so tudi publi-
razstave). niso zamrli«). Ne darilno-prodajnih cistično dejavnost
želijo si »virtua- programov), vir- in javnosti ponu-
lizacije« muzeja tualne oglede dili svoje zgodbe
(vsekakor ne na in tudi zunanje skozi knjige.
račun kakovosti). oglede (družinske
pohode).
Commu- Imajo družbena Imajo dobro po- Imajo dobro po- Imajo dobro po-
nication omrežja, neposre- krita družbena krita družbena krita družbena
dno vabijo šole omrežja, sode- omrežja, sode- omrežja, sode-
itd., ampak na lujejo z drugimi lujejo z drugimi lujejo z drugimi
področju marke- muzeji, lto, s ti- muzeji in galeri- muzeji in s šo-
tinškega komuni- skanimi mediji, jami, lto, s šo- lami. Uporab-
ciranja je še pre- poslužujejo se lami. Uporab- ljajo tiskovine
cej rezerve (spo- plakatov, letakov, ljajo tiskovine, in strateško pr-
ročanje novosti, napovednikov . . . e-novičnike in dejavnost z re-
ciljno naslavlja- So pa fokusirani pr. Želijo se bolj dnimi stiki z ure-
nje »odsotnih« na strokovno jav- povezati z mla- dništvi strokov-
segmentov). nost. dimi in s turisti nih ter splošnih
(uvajajo TikTok- medijev.
vsebine, sodelo-
vanje z blogerji in
vplivneži).
Nadaljevanje na naslednji strani
žati stvar pri življenju«. Pri tem sta se pokazali dve vrsti reakcij: pasiv-
nejša, kjer za večje projekte v smeri digitalizacije in virtualizacije ni bilo
zadostnih finančnih sredstev niti prave volje, ter aktivnejša, kjer so bodisi
oživili obstoječe digitalizirane zbirke bodisi »skočili iz škatle« in po svo-
jih močeh muzejsko komunikacijo ter interpretacijo prenesli v spletno
okolje. Pasivnejši zagovarjajo stališče, da želijo imeti obiskovalce fizično
prisotne v muzeju in jim omogočiti avtentično izkušnjo, pri čemer bi jih
25