Page 24 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 24
azd Sedmak in Aleksandra Brezovec
Preglednica 1 Pregled ukrepov muzejev po tematskih sklopih
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Customer Nesistematično Nesistematično Sistematično Delno sistema-
value spremljanje za- spremljanje za- spremljanje za- tično spremlja-
dovoljstva in pri- dovoljstva in pri- dovoljstva in pri- nje zadovoljstva
čakovanj z anke- čakovanj z anke- čakovanj z anke- in pričakovanj
tami in neformal- tami in neformal- tami (v muzeju in z analizo knjige
nimi razgovori. nimi razgovori. po e-pošti), ana- vtisov, anketami,
V času epidemije Spremljajo pa od- litikami družbe- neformalnimi
niso spremljali. zive na družbe- nih omrežij, s kli- pogovori. Spre-
nih omrežjih in pingom in z ne- mljajo kliping,
izvajajo kliping. formalnimi pogo- ocene na porta-
V času epidemije vori. V času epi- lih, obiskanost
niso posebej spre- demije so spre- spletne strani in
mljali. mljali le medijske odzive na social-
odzive. nih omrežjih. V
času epidemije so
spremljali le me-
dijske odzive.
Cost Cene so po pripo- Cene določajo Cene določajo Cene določajo
ročilu ministrstva sami, jih pa ohra- sami in jih po sami in jih ohra-
nizke in ne pred- njajo nizke in priporočilu mi- njajo nizke. Cene
stavljajo ovire ne predstavljajo nistrstva ohra- diferencirajo. Še
(»-odstotno ovire. Je pa bil njajo nizke. V tako nizka cena
zvišanje je po- ob akciji skupne času epidemije so obiskovalcem
polnoma spreje- vstopnice za več vse spletne aktiv- predstavlja oviro,
mljivo«). Kljub muzejev večji nosti (virtualne kar se pozna pri
temu je ob pro- obisk »nestro- oglede, delavnice povečanem obi-
stem vstopu velik kovne« publike. za učitelje) ponu- sku ob dnevih
naval. V času epi- V času epidemije jali brezplačno. odprtih vrat. V
demije niso spre- niso spreminjali. času epidemije so
minjali. nekoliko povišali
cene zaradi višjih
stroškov.
Nadaljevanje na naslednji strani
Razprava in zaključek
Izbruh epidemije je muzeje na eni strani negativno presenetil, na drugi
strani pa prebudil potrebo po novih pristopih in razmisleke o novih po-
slanstvih. Prvi odzivi na krizo so bili stihijski, kriznih načrtov za tovr-
stne dogodke niso imeli. Sprva so računali, da epidemija ne bo tako dolgo
trajala, in so zato začeli z aktivnostmi na spletu, dokaj improvizirano, z
lastnimi resursi in znanjem. Pri tem so uporabljali gradiva, ki so jih že
imeli na voljo. Namen je bil predvsem informirati svojo publiko in »dr-
24
Preglednica 1 Pregled ukrepov muzejev po tematskih sklopih
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Customer Nesistematično Nesistematično Sistematično Delno sistema-
value spremljanje za- spremljanje za- spremljanje za- tično spremlja-
dovoljstva in pri- dovoljstva in pri- dovoljstva in pri- nje zadovoljstva
čakovanj z anke- čakovanj z anke- čakovanj z anke- in pričakovanj
tami in neformal- tami in neformal- tami (v muzeju in z analizo knjige
nimi razgovori. nimi razgovori. po e-pošti), ana- vtisov, anketami,
V času epidemije Spremljajo pa od- litikami družbe- neformalnimi
niso spremljali. zive na družbe- nih omrežij, s kli- pogovori. Spre-
nih omrežjih in pingom in z ne- mljajo kliping,
izvajajo kliping. formalnimi pogo- ocene na porta-
V času epidemije vori. V času epi- lih, obiskanost
niso posebej spre- demije so spre- spletne strani in
mljali. mljali le medijske odzive na social-
odzive. nih omrežjih. V
času epidemije so
spremljali le me-
dijske odzive.
Cost Cene so po pripo- Cene določajo Cene določajo Cene določajo
ročilu ministrstva sami, jih pa ohra- sami in jih po sami in jih ohra-
nizke in ne pred- njajo nizke in priporočilu mi- njajo nizke. Cene
stavljajo ovire ne predstavljajo nistrstva ohra- diferencirajo. Še
(»-odstotno ovire. Je pa bil njajo nizke. V tako nizka cena
zvišanje je po- ob akciji skupne času epidemije so obiskovalcem
polnoma spreje- vstopnice za več vse spletne aktiv- predstavlja oviro,
mljivo«). Kljub muzejev večji nosti (virtualne kar se pozna pri
temu je ob pro- obisk »nestro- oglede, delavnice povečanem obi-
stem vstopu velik kovne« publike. za učitelje) ponu- sku ob dnevih
naval. V času epi- V času epidemije jali brezplačno. odprtih vrat. V
demije niso spre- niso spreminjali. času epidemije so
minjali. nekoliko povišali
cene zaradi višjih
stroškov.
Nadaljevanje na naslednji strani
Razprava in zaključek
Izbruh epidemije je muzeje na eni strani negativno presenetil, na drugi
strani pa prebudil potrebo po novih pristopih in razmisleke o novih po-
slanstvih. Prvi odzivi na krizo so bili stihijski, kriznih načrtov za tovr-
stne dogodke niso imeli. Sprva so računali, da epidemija ne bo tako dolgo
trajala, in so zato začeli z aktivnostmi na spletu, dokaj improvizirano, z
lastnimi resursi in znanjem. Pri tem so uporabljali gradiva, ki so jih že
imeli na voljo. Namen je bil predvsem informirati svojo publiko in »dr-
24